BlivPlastmager-kampagnen får ansigtsløft og ny medlemsside

Kampagnen BlivPlastmager skal udbrede kendskabet til plastmageruddannelsen, virksomhederne og jobmulighederne i branchen. Nu har kampagnen fået et ansigtsløft og en ny medlemsside, hvor virksomheder finde hjælp og downloade materialer til rekruttering.

Del:

Plastindustriens kampagne BlivPlastmager.dk har eksisteret siden 2013 som en ekstraordinær indsats for at øge kendskabet til plastmageruddannelsen og styrke branchens samlede kommunikation om plastmagerfaget, branchens virksomheder og lærepladser.

Kampagnen har netop fået en grundig overhaling. Med dugfriske billeder og film, en opdateret hjemmeside og en spritny medlemsside er det ambitionen, at endnu flere potentielle plastmagerlærlinge skal få øjnene op for plastmagerfaget.

Som en del af relanceringen har Plastindustrien udviklet ny medlemsside, som kan findes på kampagnens hjemmeside. Her kan plastbranchens virksomheder finde inspiration, få delt lærepladsopslag og downloade forskelligt materiale, som kan bruges i rekrutteringsøjemed og i egen kommunikation.

Tilmeld dig webinar om medlemssiden

Torsdag den 8. december inviterer vi til webinaret: Sådan kommer du i gang med BlivPlastmager-medlemssiden, hvor kommunikationskonsulent Christine Hoeg Hanson gennemgår medlemssiden og giver konkrete eksempler på, hvordan materialet kan tages i brug.

– Vi opfordrer alle virksomheder, der søger lærlinge, til at tage imod tilbuddet om hjælp til at komme i gang og deltage i webinaret. Her er der unik mulighed for at få konkret hjælp til at bruge den nye medlemsside, siger Jo Dietrich, uddannelseskonsulent i Plastindustrien.

Medlemssiden indeholder:

  • En film- og billedpakke, som frit kan benyttes på din egen hjemmeside eller sociale medier
  • En skabelon til lærepladsopslag
  • Annoncemateriale til sociale medier
  • Mulighed for at indrykke lærepladsopslag – aktuelle og uopfordrede
  • Mulighed for at promovere lærepladsopslag på Facebook
  • Den nye BlivPlastmager-folder til download
  • Trykklare bannere og roll-ups til download
Eksempel på et lærepladsopslag på Facebook.

Øget fokus på lærepladser

Som noget nyt indeholder Blivplastmager.dk et overblik over praktikpladsgodkendte virksomheder, som skal give potentielle lærlinge mulighed for at finde lærepladser i deres nærområde og gå på opdagelse i de mange muligheder, plastbranchen byder på.

Samtidig vil vi styrket fokus på – med hjælp fra medlemmer – at fylde hjemmesiden op med lærepladsopslag. Både fra virksomheder, som enten står med en aktuel stilling på hånden, eller som gerne vil have en fast stillingsbeskrivelse med mulighed for at modtage uopfordrede ansøgninger løbende.

Når du indrykker et lærepladsopslag på BlivPlastmager-siden, laver vi det om til et opslag, som egner sig til Facebook. Som en del af medlemssiden har vi tilmed gjort det nemt for din virksomhed at målrette og booste lærepladsopslaget, så flere potentielle lærlinge får det at se.

Du bestemmer annoncebudgettet, og vi sørger for at opsætte og målrette annoncen til netop din virksomhed, eksempelvis ift. geografi. På den måde når du endnu længere ud med dit lærepladsopslag og rammer de kandidater, der er mest relevante for din virksomhed.