Hils på Bliv Plastmager-kampagnens nye ambassadørkorps

Bliv Plastmager-kampagnen er Plastindustriens indsats for at fortælle potentielle plastmagerlærlinge om mulighederne for en uddannelse og karriere i plastbranchen. Nu har kampagnen fået et nyt ambassadørkorps, som skal hjælpe med at sprede budskabet på de sociale medier.

Del:

Plastindustriens rekrutteringskampagne Bliv Plastmager er sat i verden for at oplyse forskellige målgrupper om mulighederne for at tage en uddannelse og skabe en karrierevej som plastmager.

Ambassadørerne fortæller om deres egne oplevelser med plastmageruddannelsen på BlivPlastmager’s Facebook-side.

Et af kampagnens hjørnesten er ambassadørkorpset. Et hold af plastmageruddannelsens nuværende unge, som – baseret på personlige beretninger – fortæller om livet som lærling og uddannelsen som plastmager på de sociale medier. Det sker primært gennem opslag i Bliv Plastmager Facebook-gruppen.

Kampagnen har netop fået et nyt korps af ambassadører, som har meldt sig på banen og i fremtiden vil dele ud af deres egne oplevelser og erfaringer plastmageruddannelsen, både fagligt og socialt, og hvordan det er at være lærling i deres respektive virksomheder.

Tanken er, at potentielle ansøgere til plastmageruddannelsen i højere grad motiveres af at høre om mulighederne for en karrierevej i plastbranchen, når de fortælles i øjenhøjde og fra førstehåndkilder.

Velkommen til det nye korps

I sidste uge mødte ambassadørkorpset på Den jydske Haandværkerskole i Hadsten til en ambassadørdag, hvor de fik hjælp og inspiration til at udvikle tekster og indhold til kampagnes Facebook-gruppe. De nye ambassadører er:

  • Nicolai Lasse Haase, EUD-hovedforløb 1 
    HN Group, Billund
  • Kaja Frandsen, EUX-hovedforløb1
    Lego, Billund
  • Rasmus Elkjær, EUX-hovedforløb1
    Lego, Billund
  • Zakharias Olesen, EUD-grundforløb 2
    Faerch, Holstebro
  • Karoline Jepsen, EUD-grundforløb 2
    SP Moulding, Juelsminde

En større kampagne make-over på vej

I denne tid er Plastindustrien i gang med et større make-over af Bliv Plastmager-kampagnen. Både visuelt og indholdsmæssigt, hvor der blandt andet udvikles forskellige materialer, som medlemmer kan benytte, hvis de fx er på jagt efter en lærling eller ønsker at synliggøre sig.

Følg med på Facebook eller tilmeld dig Plastindustriens nyhedsbrev Fremtidens plastindustri, hvis du gerne vil følge opdateringerne og de spændende nyheder, der er på vej.

Velkommen til det nye korps – og på vegne af branchen, tak for indsatsen!