Har din virksomhed en god historie, men kniber det med at få fx fagmedier eller lokale medier til at omtale den? Så kan du som medlem af Plastindustrien gøre brug af sekretariatets presserådgivning.
Mange plastvirksomheder har gode historier at fortælle omverden, men alt for mange får det ikke gjort i praksis.
Hvad kendetegner den gode og medievenlige historie? Hvordan skriver jeg en skarp pressemeddelelse, og hvordan får jeg den ‘solgt’ ind til en journalist?
Det er nogle af de spørgsmål, som medlemmer af Plastindustrien kan få hjælp til at besvare ved at gøre brug af sekretariatets presserådgivning.
Lars Hall Bæk Farsøe, kommunikationschef i Plastindustrien, fortæller:
– Vi hjælper meget gerne vores medlemsvirksomheder med at få deres budskaber ud over rampen gennem sparring om den gode historie, feedback på udkast til pressemeddelelser osv. Der er mange gevinster ved øget omtale – bl.a. i forhold til salg, medarbejderstolthed og rekruttering, så det er bare med at komme i gang.
Han uddyber:
– Der er mange fagmedier, som beskæftiger sig med plast, hvorfor det kan være svært for den enkelte virksomhed at have et overblik. Det kan vi hjælpe vores medlemmer med at få. Vi kan rådgive omkring, hvordan man som virksomhed bliver mere synlig i de lokale og regionale medier. Det er bare at tage fat i os.
Vil du vide mere?
Hvis du har lyst til at få et bedre indblik i Plastindustriens presserådgivning, så tøv ikke med at kontakte nedenstående medarbejdere:
- Lars Hall Bæk Farsøe, kommunikationschef i Plastindustrien: 4233 2811 / lff@plast.dk
- Christine Hoeg Hanson, kommunikationskonsulent i Plastindustrien: 2916 1370 / chh@plast.dk