Plastindustrien i dialog med danskerne

Der er stor interesse for at debattere bl.a. genanvendelse, mikroplast og klima på Plastindustriens nye Facebook-side, som pga. ’Realistisk om plast’-kampagnen har masser af aktivitet.

Del:

De seneste par måneder har Plastindustriens ’Realistisk om plast’-kampagne været synlig i både gadebilledet, i landsdækkende aviser og ikke mindst online.

Dermed er Plastindustriens budskaber nået ud til flere hundrede tusinder danskere, hvilket understreger, at kampagnen er den største kommunikationsoffensiv i foreningens historie.

Og det har kastet mange reaktioner af sig ifølge Lars Hall Bæk Farsøe, der er kommunikationschef i Plastindustrien:

– En af mine primære opgaver er i øjeblikket at tage dialogen om plast, når interesserede danskere blander sig i debatten på vores nye Facebook-side. Det giver os mulighed for at dele de mange positive historier fra branchen samtidig med, at vi kan få manet nogle trælse myter i jorden. Min vurdering er, at vi virkelig kan nuancere folks opfattelse af plast, når vi bringe vores argumenter på banen, men der er ingen tvivl om, at plast er et emne, som der er stærke holdninger til.

Håber på fortsat opbakning

Kampagnen fortsætter i de kommende måneder, og der bliver hele tiden lanceret nye videoer, casefilm og grafikker.

Lars Hall Bæk Farsøe, kommunikationschef i Plastindustrien, håber, at branchen fortsat vil dele kampagnens digitale opslag:

– Den foreløbige opbakning fra plastbranchen har været uhørt god, og det er en enorm hjælp, når både virksomheder og medarbejdere er med til at dele elementer på kampagnen på fx LinkedIn eller Facebook. Det momentum skal vi holde fast i, hvis vi skal sikre en vedblivende effekt at vores bestræbelser for at gøre synet på plast mere realistisk.

Alle Plastindustriens medlemmer har af flere omgange fået tilsendt linket til kampagnens indholdshub, hvor kampagnens videoer, animationsfilm, billeder og opslag til sociale medier frit kan downloades, hvis man har lyst til at dele indholdet.

Skulle du ikke have modtaget linket, så send blot en mail til lff@plast.dk – dernæst bliver det sendt til dig hurtigst muligt.