Leder: Plastindustrien er i sync med sine medlemmer

I denne leder skriver Thomas Drustrup, adm. direktør i Plastindustrien: -Næsten 9 ud af 10 medlemmer angiver i vores medlemsundersøgelse, at det er sandsynligt eller meget sandsynligt, at de vil anbefale et medlemskab til andre virksomheder. Det glæder mig!

Del:

Nedenstående leder af Thomas Drustrup (adm. direktør i Plastindustrien) er bragt i Magasinet Plast nr. 1 – 2019:

Vores fornemste opgave er at bringe værdi til vores medlemmer. Ud over at have en tæt daglig kontakt med folk i og omkring virksomhederne, gennemfører vi i Plastindustrien også hvert år en medlemsundersøgelse.

Det gør vi for at sikre, at de ydelser, vi leverer, også er de ydelser, som vores medlemmer efterspørger.

Og helt overordnet viser vores seneste version af undersøgelsen, at vi er på det helt rette spor. Mere end 4 ud af 5 medlemmer er enten tilfredse eller meget tilfredse med deres medlemskab hos Plastindustrien. Ingen angiver, at de er utilfredse.

Næsten 9 ud af 10 medlemmer angiver derudover, at det er sandsynligt eller meget sandsynligt, at de vil anbefale et medlemskab til andre virksomheder. Det glæder mig! Tilfredse medlemmer er og bliver den bedste indikator på, at vi gør vores job ordentligt.

Uddannelse er et vigtigt område

Undersøgelsen viser også, at uddannelse er det arbejdsområde, vores medlemmer vægter allerhøjest. Det har faktisk været tilfældet alle de år, vi har målt.

Det er særligt vores arbejde med at rekruttere fremtidens plastmagere og plastingeniører, der efter jeres mening bør have tårnhøj prioritet.

Dette underbygges også af, at vores medlemmer et andet sted i undersøgelsen angiver mangel på kvalificeret arbejdskraft som en af de helt primære barrierer for vækst. Derfor vil vi også fortsætte og udvikle vores ihærdige indsats på området.

Plastens image skal passes og plejes

En anden udfordring som branchen står overfor er plastens image. 1 ud 3 virksomheder svarer i medlemsundersøgelsen, at materialets image lige nu bremser dem i deres vækst. Det er en udfordring, der kræver et langt sejt træk at løse.

Her er det vigtigt, at alle os, der ved, hvad der er op og ned, når vi taler plast, tør stikke snuden frem og præge debatten. Det noterer jeg mig, at flere virksomheder nu gør mere og mere. Det er positivt. Vi skal fra Plastindustriens side også nok gøre vores.

Således har vi på seks år mere end tidoblet antallet af gange, hvor vi medvirker i historier hos eksterne medier! Det viser en opgørelse, vi har lavet med hjælp fra Infomedia. Den fremgang er vi stolte af – og den ansporer os bare til at fortsætte arbejdet.