Efterlysning: Frontfigurer til ny ingeniørkampagne

Plastindustrien udvikler i øjeblikket en ny tiltræknings- og rekrutteringskampagne, der skal sikre, at flere ingeniører vælger en karriere i plastbranchen. Kampagnen har brug for frontfigurer. Er du den rette? Eller kender du en oplagt kandidat?

Del:

Fire ud fem danske plastvirksomheder forventer, at de får problemer med at få ansat nye ingeniører, viser en analyse foretaget af Plastindustrien. Derfor sætter brancheorganisationen nu alle sejl til for at få flere ingeniører til at vælge en karriere i plastbranchen.

Det sker i praksis ved at søsætte en ny tiltræknings- og rekrutteringskampagne i efteråret, som dernæst skal løbe over de kommende år.

I den forbindelse er Plastindustrien på udkig efter en håndfuld personer, der har lyst til at være frontfigurer i kampagnen.

Hvem leder vi efter?

– Dig der kan inspirere andre unge til at vælge en karriere i plastbranchen.

– Dig der føler, at din uddannelse er et godt springbræt til en spændende karriere.

– Du er ambitiøs og god til dit fag.

– Du kan lide at være på, og har ikke noget imod at fortælle om dig selv, din historie og dit arbejdsliv.

Profil:

– 22-28 år.

– Har færdiggjort din uddannelse indenfor de seneste par år.

– Bor i Danmark.

Hvad bliver du en del af?

– Du bliver et af ansigterne på Plastindustriens nye tiltræknings- og rekrutteringskampagne målrettet ingeniører og ingeniørstuderende.

– Der bliver lavet portræt inkl. fotos af dig (og din historie), og du skal medvirke i en samlet imagefilm om at gøre karriere i plastbranchen.

Hvad forventes af dig?

– Du skal kunne afsætte 2-3 dage henover efteråret til film- og fotooptagelser.

– Din arbejdsgiver skal give tilladelse til, at du medvirker.

What’s in it for you?

– Du bliver en del af et unikt netværk af ambitiøse personer i plastbranchen.

– Du bliver profileret, og dine evner til at kommunikere bliver trænet.

– Du får nogle anderledes og sjove oplevelser, når der er filmoptagelser.

– Du får et indblik i, hvordan en stor kampagne bliver forberedt og gennemført.

Er du interesseret?

Hvis du mener, at du er et godt match i forhold til Plastindustriens nye ingeniørkampagne, så hører vi meget gerne fra dig.

Tøv derfor ikke med at kontakte vores innovationskonsulent Rasmus Grusgaard (rg@plast.dk/2689 3028), der meget gerne fortæller mere om kampagneinitiativet.