Knudsen Plast indvier nyt testcenter

Plastfirmaet Knudsen Plast i Frederiksværk har bygget og indviet et nyt testcenter, der skal hjælpe kunder med at færdigudvikle produkter.

Del:

Et nyt testcenter til ti mio. kr. er netop blevet taget i brug hos virksomheden Knudsen Plast på Industrivej i Frederiksværk.

Testcentrets formål er såkaldt ramp up production af firmaets halvfabrikata til virksomheder inden for medicoindustrien, således at Knudsen Plast kan hjælpe kunderne med at færdigudvikle deres produkter.

-I testcentret stiller vi personale og maskiner til rådighed, så vi i samarbejde med vores kunder kan lave tests og forsøg på fabrikken. Dermed bliver deres produkter klar til videre masseproduktion i Danmark og på vores fabrik i Slovakiet, fortæller adm. direktør Jan Lehmann Hansen.

Testcentret er bygget ind i fabrikken som en mindre, selvstændig enhed. Temperaturen og renlighed i rummet gør det utilgængeligt, med mindre man er klædt på til det.

Kontrol og godkendelser er vigtige

Vi har ISO godkendelse 9001 og 13-485, som er et oprindeligt krav for at kunne producere til medicoindustrien. Det er vores store styrke at kunne levere grundig dokumentation på, at vi overholder de højeste standarder, hvilket gør eksporten problemfri. Kunderne stiller krav til dokumentation for standarder, og det kan vi levere her. Vi er hurtige, målrettede og fleksible, fortæller adm. direktør Jan Lehmann

Standarderne kontrolleres jævnligt af firmaet Presafe, ligesom kunderne også aftaler audits og møder op med deres egne kontrolinstanser.

Et kontrolbesøg kan vare op til to dage, hvor samtlige procedurer osv. bliver gennemgået.

Produkterne er længe undervejs

Også hovedaktionærer og bestyrelsesformand Christian Overland deltog i præsentationen af testcentret.

-Centeret er gået i produktion nu. Det er selvkørende, men kontrolleres udefra. Kunderne bestiller tests hos os, og vi bruger både fastansatte eller ad hoc-personale med specielle kompetencer alt efter opgaverne, fortæller Christian Overland.

-Når vi kommer med de første prøver, kan marketingafdelingen mene, at vi lige skal ændre nogle ting, og så kan der gå op til et halvt år mere, fortæller Christian Overland.