Velkommen til Pernille og Else i Plastindustriens sekretariat

Plastindustrien har fået nye medarbejdere på sekretariatet i Industriens Hus. Til venstre ses Pernille Haagen Larsen (ny miljøstudent), og til højre ses Else Kathrine Schultz-Hansen (ny kommunikationskonsulent). De er begge startet indenfor de seneste par måneder. Velkommen til.

I Plastindustrien har vi fra årsskiftet kunne byde velkommen til to nye ansigter i sekretariatet: Pernille Haagen Larsen, miljøstudent, og Else Kathrine Schultz-Hansen, kommunikationskonsulent.

Del:

I løbet af de seneste par måneder har Plastindustriens sekretariat kunne byde velkommen til to nye medarbejdere, der fremover er en del af staben i Industriens Hus.

Den ene – Pernille Haagen Larsen – er ny miljøstudent, mens den anden – Else Kathrine Schultz-Hansen – er ansat som kommunikationskonsulent.

Pernille Haagen Larsen studerer ved siden af jobbet hos Plastindustrien på kandidatuddannelsen i teknologisk samfundsvidenskab inden for miljøplanlægning og miljøinnovation på Roskilde Universitet.

Hun fortæller:

– Jeg er igennem mit studie blevet meget nysgerrig på, hvordan vi som samfund anvender plast i vores hverdag. Jeg har også skrevet flere projekter og essays med fokus på cirkulær økonomi og mikroplast. Derfor var det helt naturligt at søge ind hos Plastindustrien, da der var en ledig stilling som ny miljøstudent.

Pernille Haagen Larsen skal i sekretariatet primært assistere miljøpolitisk chef Christina Busk med forskellige opgaver inden for miljøområdet.

Ny kommunikationskonsulent skal fortælle branchens gode historier

Plastindustriens nye kommunikationskonsulent, Else Kathrine Schultz-Hansen, blev uddannet cand.mag. i kommunikation fra Aalborg Universitet i juni 2017. Hun har sideløbende med sit studie arbejdet med formidling som frivillig i flere organisationer og senest som en del af pressetjenesten hos et af partierne på Christiansborg.

Else Kathrine Schultz-Hansen indgår som en del af Plastindustriens kommunikationsteam. Hun får bl.a.  til opgave at videreformidle de mange gode historier fra branchen via pressemeddelelser, journalistkontakt, nyhedsbreve og opdateringer på de sociale medier.

Hun fortæller:

– Plastindustrien repræsenterer jo mange medlemsvirksomheder, der hver især specialiserer sig inden for et specifikt område, så det kræver naturligvis lidt research for at komme ind på livet af branchen. Heldigvis er det nogle spændende virksomheder og et interessant materiale, hvilket har gjort det nemt at komme i gang med de forskellige kommunikationsopgaver.

Den 1. februar har foreningens kommunikationsstudent Rune Djurhuus sidste arbejdsdag, da han i forbindelse med sit retorikstudie på Københavns Universitet skal i fuldtidspraktik hos et rådgivningsbureau.