Nordiske Medier udgiver 3. februar 2017 for første gang Magasinet Plast, der er et nyt journalistisk magasin om den danske plastbranche. Anne Ristorp Kraufeldt er redaktør på Magasinet Plast, som bliver aktivt bakket op af Plastindustrien.
Magasinet Plast er et uafhængigt medie og udgives fremover fire gange om året – gratis i 4.500 eksemplarer. Magasinet sendes direkte til alle beslutningstagere og aktører i og omkring den danske plastbranche.
Magasinets formål er gennem konstruktiv og også kritisk journalistik at styrke dialogen i og udviklingen af den danske plastbranche.
Magasinet Plast vil gå tæt på livet i de danske plastvirksomheder, tæt på de fagfolk det hele handler om, både i produktionen og på direktionsgangene.
– Vi tager temperaturen på plastbranchen, beskriver de nyeste løsninger og tendenser og kigger ind i industriens fremtid. Vi går i dybden med produktionen og de tekniske temaer, men vi kigger også i et bredt perspektiv felter som plast og design, plast og miljø, plast i byggeriet, genanvendelse og uddannelse. Vi glæder os til at følge plastbranchen helt tæt på, siger Anne Kraufeldt, redaktør på Magasinet Plast.
Hun ser sammen med magasinets redaktion frem til samspillet med de mennesker og virksomheder, som er grundstoffet i en Danmarks mest innovative industrier.
Plastindustrien er aktiv medspiller
Brancheorganisationen Plastindustrien har valgt at bruge Danmarks nye plastmagasin som middel til at styrke dialogen med Plastindustriens medlemmer og industrien som helhed.
– Vi ser det som en stor fordel for branchen, at Nordiske Medier ønsker at investere journalistiske ressourcer, så der kommer endnu mere fokus på danske plastvirksomheder. Der er rigtig mange interessante branchehistorier om fx produktudvikling og spændende samarbejdsrelationer, som bare venter på at nå ud til et større publikum, og det medvirker Magasinet Plast til, siger Thomas Drustrup, adm. direktør i Plastindustrien.
Organisationen bakker derfor op om det nye magasin, som Plastindustrien vil udnytte som ny platform til direkte kommunikation med medlemmerne.
Jeg er sikker på, at vores medlemmer tager positivt mod Magasinet Plast, og det er også årsagen til, at vi har valgt at støtte aktivt op om initiativet. Udover at magasinet kommer til at skabe mere generel omtale af plastbranchen, så ser vi det også som en direkte kommunikationskanal mellem Plastindustrien og vores 230 medlemmer.
I praksis vil Plastindustrien i hvert magasin være afsender på otte sider bl.a. med politiske indspark, omtale af organisationens arrangementer og portrætter af medlemsvirksomheder.
Nordiske Medier glæder sig over opbakning fra Plastindustrien og til at præsentere det nye medie.
Magasinet Plast udkommer fire gange årligt.
Yderligere oplysninger:
Redaktør Anne Kraufeldt, tlf. 61388000, mail: plast@nordiskemedier.dk
Ansv. chefredaktør Simon Dinsen Hansen, tlf. 22 15 88 25, mail: sdh@jernindustri.dk
Adm. direktør Thomas Drustrup, tlf. 29494608, mail: td@plast.dk