Virksomhed viser grøn dagligdag frem via Instagram

Virksomheder vælger i stigende grad at differentiere sig fra traditionel B2B-kommunikation ved at ’vise dagligdagen frem’ via de sociale medier. Seneste skud på stammen er genanvendelsesvirksomheden Aage Vestergaard Larsen A/S i Mariager, der netop er kommet på Instagram.

Del:

Det sociale medie Instagram – der populært sagt er en tjeneste til deling af billeder – har ca. 700.000 danske brugere. Derfor er Instagram også en attraktiv platform, hvor det er muligt for virksomheder at differentiere sig fra den traditionelle B2B-kommunikaton.

Det er i hvert fald analysen hos genanvendelsesvirksomheden Aage Vestergaard Larsen A/S (AVL) i Mariager, der netop har oprettet en profil på Instagram.

Virksomhedens forretningsudvikler & marketing chef Gitte Buk Larsen fortæller:

– Vi vil meget gerne øge kendskabet til tankegangen bag vores virksomhed, hvor vi i høj grad arbejder med begreber som bæredygtighed, cirkulær økonomi og genanvendelse. I den sammenhæng er det oplagt at anvende de sociale medier, da vi her kan give danskerne et unikt indblik i vores hverdag og vores måde at producere genanvendt råvare på.

Gitte Buk Larsen uddyber:

– Instagram er rigtig godt i forhold til at vise ’fabrikken indefra’. Hvordan genanvender vi i plast i praksis? Hvordan ser processerne ud? Og hvordan ser materialet ud, når det er klar til at blive brugt til at producere nye plastprodukter? Kan genanvendt plast genanvendes igen? Det kan man bl.a. få svar på ved at følge os på Instagram, hvor vi jævnligt deler nye billeder og indtryk.

Du kan besøge virksomhedens nye Instagram-profil via Instagram-app’en (@avl_as.dk) eller via dette link, der ikke kræver download.

AVL A/S har arbejdet målrettet med brugen af sociale medier i løbet af det seneste år ved bl.a. at lade Plastindustrien undervise dele af medarbejderstaben i, hvordan man opbygger en effektiv profil på LinkedIn, hvordan man som firma bruger Facebook markedsføringsmæssigt og sidst men ikke mindst også i, hvordan Twitter kan bruges til at nå ud i verden

Plastindustrien kan du også besøge på Instagram – det sker via Instagram-app’en (@Plastindustrien) eller via dette link, der ikke kræver download.