Plastindustriens nye direktør er på besøgsturne hos medlemmerne

Ikke-kategoriseret

Thomas Drustrup er netop tiltrådt som direktør i Plastindustrien. Som ny mand i direktørstolen mener han, at det er afgørende at rejse landet tyndt for at besøge så mange medlemmer som muligt for at få deres konkrete input til branchearbejdet. 

Del:
 

Giver du en kop kaffe?

 

Plastindustriens nye direktør Thomas Drustrup står på spring for også at besøge din virksomhed.

 

Tøv derfor ikke med at kontakte Thomas Drustrup (td@plast.dk– 2949 4608), hvis du giver en kop kaffe og en rundvisning samt et par indspark i forhold til branchens muligheder og udfordringer.

 

   

Plastindustriens nye direktør Thomas Drustrup har ikke brugt mange timer på sit kontor i Industriens Hus siden den 15. april, hvor han officielt tiltrådte. Størstedelen af tiden er derimod blevet brugt på landevejen for at besøge så mange medlemsvirksomheder som muligt. 

– Det er vigtigt for mig, at jeg her i starten får besøgt en lang række medlemsvirksomheder, så jeg får en god forståelse for hvilke problemstillinger vores medlemmer oplever i deres dagligdag, fortæller Thomas Drustrup.

Den 2. maj besøgte han Vink Plast i Randers og Wavin i Hammel, og i lighed med mange andre medlemsvirksomheder så har de to østjyske medlemmer formået at få gang i væksthjulene igen efter finanskrisen:

– Mit foreløbige indtryk er, at vores medlemmer har været enormt dygtige til at optimere virksomhedernes drift i kølvandet på finanskrisen. Mange af medlemmerne har populært sagt smøget ærmerne op og arbejdet sig ud af krisen. Derfor mener jeg også, at det er tid til, at politikerne kvitterer for virksomhedernes dygtighed ved at forbedre deres rammevilkår yderligere, forklarer Thomas Drustrup, der specifikt peger på energiafgiftslettelser som en kærkommen politisk håndsrækning.

Læs mere under annoncen…###REKLAME###

Værdi på bundlinjen

Thomas Drustrup lægger ikke skjul på, at han på sin besøgsrunde meget direkte har bedt medlemmerne om at byde ind med konkrete forslag til, hvordan Plastindustrien fremadrettet skal tilrettelægge branchearbejdet.

– Det er meget vigtigt at få medlemmernes konkrete input til, hvordan vi som brancheorganisation skaber mest værdi for vores medlemmer, og der har jeg foreløbig fået en masse brugbar viden med hjem. Dybest set handler det om, at Plastindustrien skal tilbyde nogle ydelser og arrangementer, der tilfører medlemmerne værdi på bundlinjen, uddyber Thomas Drustrup.

Derudover påpeger Thomas Drustrup, at Plastindustriens eksterne kommunikation og interne dialog med medlemmerne er et område, der fremover får endnu højere prioritet:

– Vi har i de senere år skruet op for kommunikationsindsatsen, men vi er langt fra i mål. Vi skal blive bedre til at formidle de mange succeshistorier fra branchen til vores omverden. Både folketingspolitikere og den helt almindelige forbruger skal vide, at plastik er et fantastisk materiale, og at vi har nogle danske plastvirksomheder, der skaber vækst og arbejdspladser. Samtidig skal vi i Plastindustrien også blive bedre til at fortælle vores medlemmer om alle de tilbud, som vi som brancheorganisation tilbyder. Vi kan hjælpe med mere end de fleste umiddelbart tror, afrunder Thomas Drustrup.