Wavin er meget tæt på kunderne

Ikke-kategoriseret

Plastrørsproducenten Wavin bruger mange ressourcer på at komme helt tæt på deres mange kunder inden for bl.a. afløbs-, vand- og VVS-sektorerne. Workshops, ny hjemmeside og sponsorater er blot nogle af midlerne.

Del:

Wavin er en af de danske plastvirksomheder, der oftest får omtale i fagmedierne. Årsagen til opmærksomheden er som oftest et nyt initiativ, der bringer virksomheden endnu tættere på kunderne. Og det er langt fra tilfældigt. 

Fakta om Wavin: 

 

– Wavin Danmark er en del af den hollandske Wavin-koncern

 

– Wavin Danmark blev grundlagt i år 1957

 

– Ca. 350 medarbejdere er beskæftiget i virksomheden 

 

–  Virksomheden producerer cirka 20.000 tons om året på 20 sprøjtestøbemaskiner, 18 ekstrudere og to rotationsstøbemaskiner

Blandt de mere kendte tiltag er bl.a. den årlige Wavin Water Solution Day, hvor virksomheden inviterer fagfolk fra kommuner, forsyninger og ingeniørhuse til en konference om den nyeste udvikling inden for regnvandshåndtering.

– Det er en meget bevidst strategi, at vi i Wavin stræber efter at være meget tæt på vores slutbrugere. Vi investerer mange ressourcer i at udvikle vores egne tiltag, som vi så dernæst kommunikerer ud på markedet. Det er en win-win situation. Vi får værdifuld feedback fra kunderne, og de får langt mere indsigt i fordelene ved vores produkter, fortæller Wavins administrerende direktør Per Dollerup Mikkelsen.

Per Dollerup Mikkelsen forklarer, at den slags arrangementer skaber rum for værdifuld faglig dialog:

– Regnvandshåndtering og klimatilpasning generelt er vigtige samfundsmæssige udfordringer, og et arrangement som Wavin Water Solution Day giver en helt unik mulighed for at finde frem til fælles løsninger. Jeg håber, at vi med afholdelsen af Wavin Water Solution Day kan være med til at skabe dialog og vidensudveksling. Derfor er vi allerede i gang med planlægningen af arrangementet i 2014, som bliver afholdt til efteråret.

Læs mere under annoncen… ###REKLAME###

Ny hjemmeside med personligt fokus

Et andet tiltag der bringer Wavin tættere på virksomhedens kunder er Wavins nye hjemmeside, der blev lanceret i december 2013. Den nye udgave af Wavin.dk er i høj grad blevet tilpasset de kunder, som anvender hjemmesiden til dagligt at søge informationer om vores produkter.

LÆS OGSÅ: Per Dollerup Mikkelsen – Vi skal hele tiden forbedre os

En af hjemmesidens nye funktioner er, at den enkelte kunde kan skabe sit eget personlige produktkatalog, hvor man så kan tilføje og slette produkter efter behov. Derudover bliver det også nemmere for kunderne at finde specifikationer på de forskellige produkter:

– Udover det hurtige overblik får kunder fremover adgang til både certifikater og vejledninger samt brochurer og beregningsprogrammer under hver enkel produktside. Det betyder, at kunder på et øjeblik kan få adgang til al den information, som vedkommende har brug for, om et bestemt produkt, fortæller Malene Tang Stærk, der er Teamleder i Wavins marketingsafdeling.

Sponsorater giver dialog

Det er imidlertid ikke kun via konferencer og nye hjemmesideløsninger, at Wavin knytter bånd til eksisterende og potentielle kunder.

I slutningen af januar 2014 er Wavin f.eks. hovedsponsor for Kloakmessen i Fredericia, hvor Wavin dermed får mulighed for at komme i dialog med en række af landets kloakmestre, som er med helt ude i frontlinjen, når det handler om at vælge fremtidens regnvandsløsninger.