Mouldshop A/S: Vi er 100 % funktionsdygtige trods coronavirus

Mouldshop A/S har i lighed med resten af samfundet indført nogle ekstraordinære tiltag i lyset af coronavirus. I løbet af de kommende dage zoomer vi ind på, hvordan danske plastvirksomheder håndterer en særlig og vanskelig situation.

Mouldshop A/S i Ballerup har omstruktureret arbejdsgangen for at imødegå myndighedernes anvisninger i forbindelse med covid-19. Det spænder ikke ben for bundlinjen i virksomheden, som fik en suveræn start på 2020 – men det giver anledning til nytænkning, fortæller salgschef Jesper Thorne.

Del:

Covid-19 fylder i alles bevidsthed lige nu, og for virksomheder landet over er det også umuligt ikke at være påvirket af den særlige og vanskelige situation.

Hos Mouldshop A/S i Ballerup er der sat særlige forholdsregler i værk for at imødegå til myndighedernes anvisninger. Det betyder dog ikke, at arbejdsdagene ikke bruges konstruktivt.

Virksomheden har mange ordrer i sin pipeline, og Mouldshop føler sig ”godt gearet” til at tage alle nødvendige tiltag i den nødvendige tidsperiode.

Højt aktivitetsniveau fortsætter

Allerede onsdag efter pressemødet og udmeldingen fra Statsministeriet lavede Mouldshop en plan for, hvordan virksomheden skulle fortsætte sine aktiviteter på uændret kraft og i fuld overensstemmelse med myndighedernes anvisninger.

– Vi har været i stand til at håndtere ordrer, forespørgsler og forsendelser med samme høje kadence som tidligere, men med kraftig reduceret bemanding på virksomhedens adresse, forklarer Jesper Thorne, salgschef i Mouldshop A/S.

Virksomheden har etableret hjemmearbejdspladser til alle medarbejdere, som har mulighed for at varetage arbejdet fra egen bopæl. For nuværende er kun to lagermedarbejdere og én kundeservicemedarbejder fysisk til stede på arbejdspladsen.

– Vi har desuden aflyst en række medarbejderevents og lederseminarer, der var planlagt i perioden frem til midt april. Vi følger selvfølgelig udviklingen og er klar til at aflyse, hvad der måtte være nødvendigt herefter også, fortæller salgschef Jesper Thorne.

Godt gearet til situationen

Mouldshop A/S er indtil videre 100 % funktionsdygtig, og førsteprioriteten er at betjene kunderne. Virksomheden er med andre ord ikke bekymret for, at coronavirus kommer til at have store økonomiske konsekvenser.

– Vi står i den heldige situation, at vi er kommet ekstraordinært godt fra land rent ordremæssigt i de første måneder af 2020. I februar var vores ordreindgang 50 % over budget, og i marts har vi allerede nået vores budget halvvejs i måneden, fortæller Jesper Thorne, salgschef i Mouldshop A/S.

Han uddyber:

– Det betyder, at vi på nuværende tidspunkt står i en gunstig situation i forhold til en eventuel afmatning i markedet.

Anledning til nytænkning

Det eksterne salgsteam hos Mouldshop A/S bruger al overskydende tid på at udarbejde materiale til webshop, så den kommer til at stå opdateret og knivskarpt. Desuden har virksomheden inviteret sine kunder til det første webinar nogensinde.

– Det er en helt ny måde for os at tænke salgsaktivitet på, mens vi vil være i stand til at bidrage med tekniske, innovative løsninger og fortsat være i tæt kontakt med vores kunder. Vi sparer tid på landevejen, som vi bruger på nye måder, der måske kan være med til at skabe nye perspektiver for fremtidens salg hos os, fortæller salgschef i Mouldshop Jesper Thorne.

Han afrunder:

– Vi føler i virkeligheden, at vi er gearet til at kunne arbejde på denne måde i den nødvendige periode. Vi oplever samtidig en stor forståelse og fælles interesse i at ”beskytte Danmark”, når vi er i dialog med vores kunder i plastbranchen.

I løbet af de kommende dage zoomer vi på Plast.dk ind på, hvordan danske plastvirksomheder håndterer den særlige og vanskelige situation.