Plastindustriens nuværende kommunikationschef Asbjørn Lindsø skifter til et nyt job i Julemærkefonden. Afløseren er fundet internt, da Lars Friis Farsøe overtager stillingen pr. 1. april. Brancheforeningen går nu på jagt efter en ny kommunikationskonsulent.
Efter syv år i Plastindustrien fratræder Asbjørn Lindsø stillingen som organisationens kommunikationschef. Han skifter til en ny stilling som teamleder for kommunikation og presse i Julemærkefonden, der driver de danske Julemærkehjem.
Plastindustriens adm. direktør Thomas Drustrup siger:
– Asbjørn skal om nogen have æren for opbygningen af Plastindustriens interne og eksterne kommunikationsplatforme, der har været under en rivende udvikling de seneste år. Resultaterne taler for sig selv. Vi har tidoblet vores mediedækning, og vores hjemmeside ligger nu på næsten 40.000 månedlige besøg. Derudover har vi opbygget stærke digitale profiler på f.eks. Twitter og LinkedIn samtidig med, at vi hvert år har sat nye deltagerrekorder til vores events.
Asbjørn Lindsø fortæller selv:
– Det har været helt fantastisk spændende at være en del af den udvikling, som Plastindustrien har gennemgået de seneste år. Jeg er vildt stolt af både de resultater, vi har skabt, og af den grønne og løsningsorientererede tilgang, vi har valgt. Jeg glæder mig til at følge mine dygtige kolleger løfte opgaverne videre og kommer nok til at bibeholde abonnementet på PlastNyt.
Ny kommunikationschef er Lars Friis Farsøe
Afløseren for Asbjørn Lindsø er fundet internt i organisationen, da det pr. 1. april er Lars Friis Farsøe, som skal overtage stillingen som kommunikationschef.
Lars Friis Farsøe varetager i dag rollen som politisk kommunikationsrådgiver, og han har været ansat i Plastindustrien siden 2013.
Thomas Drustrup, adm. direktør i Plastindustrien, udtaler:
– Asbjørn og Lars har i mange år udgjort et stærkt kommunikationsteam, som i et tæt samarbejde har løftet de mange forskellige opgaver om alt lige fra digital interessevaretagelse til markedsføring af foreningens arrangementer. Derfor er det helt naturligt, at det fremadrettet er Lars, som skal afløse Asbjørn som kommunikationschef.
Der skal bygges ovenpå det stærke fundament
Plastindustriens nye kommunikationschef, Lars Friis Farsøe, fastslår, at han vil have fokus på at videreudvikle de ting, som allerede fungerer:
– Min ambition er først og fremmest at bygge videre på det meget solide fundament, som foreningens kommunikation står på i dag. Vi skal fortsætte med igen og igen at fremhæve, hvordan vores materialer, produkter og branchens virksomheder bidrager positivt til det danske samfund.
Lars Friis Farsøe fortsætter:
– I praksis vil jeg gerne skrue op for den systematiske formidling af virksomhedscases – særligt overfor den brede befolkning. Det kommer bl.a. til at ske via konceptet ’Ugens gode plasthistorie’, som vi kommer til at dele via vores mange kommunikationskanaler. På den lidt længere bane skal foreningen også have etableret en mere synlig profil Facebook, hvor vi kan kommunikere direkte til danskerne.
Han siger afslutningsvis:
– Et andet indsatsområde bliver også den tætte kontakt til politikere, embedsfolk og journalister, som vi i dag allerede prioriterer højt, men hvor der stadigvæk er et stort potentiale. Vi har en lang række minister- og politikerbesøg i støbeskeen, hvor vi i et tæt samarbejde med medlemmerne er med til at nuancere synet på plast. Det arbejde bliver ikke mindre vigtigt i den kommende tid.
Plastindustrien vil hurtigst muligt indlede jagten på en kommunikationskonsulent, der skal supplere kommunikationschef Lars Friis Farsøe og kommunikationsstudent Julie Pauch Nymark.