Plastindustrien lancerer for første gang en Facebook-side i forbindelse med lanceringen af kampagnen ’Realistisk om plast’. Facebook-siden vil fremover fungere som et forum, hvor Plastindustrien deler indhold og deltager i den generelle plastdebat.
Plastindustrien har som organisation ikke været på Facebook før nu, men det har længe været vores ambition.
En Facebook-side gør det nemlig muligt at nå bredere ud med indhold og indgå i en dialog med befolkningen om plastens rolle i vores hverdag.
Timingen er lige nu mere oplagt end nogensinde.
Plastindustrien lancerer nemlig kampagnen ’Realistisk om plast’ samtidig med Facebook-siden. Dermed er der mulighed for at starte siden op med en hel del forbrugerrettet kommunikationsindhold såsom animationsfilm, et dilemmaspil, casevideoer og meget mere.
FØLG OS PÅ FACEBOOK: Plastindustrien – Realistisk om plast
Plastdebat på Facebook
Den grundlæggende målsætning med kampagnen er at nuancere plastdebatten i den brede befolkning, hvor holdningen til plast ofte er meget sort/hvid. Vi kan se et behov for mere faktabaseret information og debat om, hvordan plast giver værdi og spiller en afgørende rolle i vores hverdag.
På Facebook håber Plastindustrien på at få mulighed for at præsentere nogle af disse underkommunikerede budskaber og derigennem skabe grobund for en mere løsningsorienteret dialog.
Planen er, at Plastindustriens Facebook-side kommer til at leve videre, når kampagneperioden er afsluttet.
LÆS MERE: Kampagnesiden – Realistisk om plast