En lang række forebyggende tiltag: Ensinger Danmark leverer fortsat globalt

Ensinger Danmark A/S har i lighed med resten af samfundet indført nogle ekstraordinære tiltag i lyset af coronavirus. Vi har spurgt adm. direktør Claus Grove, hvordan virksomheden håndterer den ekstraordinære og vanskelige situation.

Ensinger Danmark har iværksat en lang række særtiltag i forbindelse med covid-19. Virksomheden er stadig i stand til at levere – også globalt, men Ensinger forudser fremtidige flaskehalse på transporten grundet lukkede grænser. Claus Grove, adm. direktør i Ensinger Danmark, fortæller, hvordan covid-19 håndteres hos dem.

Del:

Hvordan håndteres covid-19 hos Ensinger Danmark, hvordan påvirkes leverancen globalt, og hvilke forholdsregler har virksomheden indført?

Vi har spurgt Ensinger Danmarks adm. direktør Claus Grove, hvordan virksomheden håndterer den ekstraordinære og vanskelige situation.

Forebyggende tiltag

Adm. direktør i Ensinger Danmark Claus Grove understreger, at medarbejderes og kunders helbred har den højeste prioritet.

Derfor er der iværksat en lang række forebyggende tiltag på arbejdspladsen og i forbindelse med kundekontakt i overensstemmelse med myndighedernes anvisninger.

– Vi arbejder i skiftehold, så vores arbejdsplads konstant er bemandet, men samtidigt med fokus på hygiejne og med stor afstand mellem medarbejderne, fortæller Claus Grove.

Ved modtagelse af plast fra Ensingers produktion i Tyskland og fra faste samarbejdspartnere kommer plasten 72 timer i karantæne, inden den håndteres og sendes videre ud til kunder.

– Kunder må fortsat afhente varer hos os, men vi har indrettet et afgrænset afhentningsområde, hvor kunderne må komme. Ved den daglige vareafhentning har vi god afstand til chauffører, forklarer Claus Grove.

Forudser globale flaskehalse i leverancer

Globalt er Ensinger indtil videre ikke voldsomt påvirket af situationen hvad angår leverancer til kunderne. Produktionen på Ensingers lokationer rundt om i verden kører endnu.

Dog forudser virksomheden, at der vil komme flaskehalse på transporten på grund af grænsekontrol og lukkede grænser.

– Da situationen i den individuelle leveringskæde i en global organisation som vores er forskellig fra land til land og kan ændre sig fra dag til dag, har vi etableret en task force, som med interne koordineringsprocesser løbende overvåger og vurderer situationen i det enkelte land, forklarer Claus Grove, adm. direktør i Ensinger Danmark.

Han uddyber:

– Denne task force har blandt andet til opgave at sørge for at dele information med vores afdelinger, hvis der er påvirkning af leveringskæden. Dermed kan vi hurtigst muligt informere vores kunder.

Et velfungerende arbejdsgang efter omstændighederne

Trods den vanskelige og uforudsigelige situation, er det efter den første tid Ensinger Danmarks oplevelse, at de opsatte retningslinjer fungerer godt.

– Alle medarbejdere har taget dem til sig med stor omhu, og vores kommunikation fungerer fint trods afstanden. Vi arbejder sammen hver for sig, men savner den daglige face to face kontakt med vores kunder og kollegaer, afrunder adm. direktør i Ensinger Danmark Claus Grove.

Ensinger Danmark samler i øvrigt information om håndtering af covid-19 på virksomhedens egen hjemmeside.