Letbæk Plast A/S relancerer ny international identitet: Letbek A/S

Michael Bayer Thomsen, bestyrelsesformand i Letbek, bliver ny formand for klimapartnerskabet for produktionsvirksomheder.

Letbæk Plast A/S i Tistrup skifter navn til Letbek A/S som et resultat af stigende international fokus og et ønske om at forstærke virksomhedens visuelle brandudtryk.

Del:

Hos Letbek A/S har de arbejdet på højtryk for at forny virksomhedens visuelle identitet, så den kan følge med resten af brandoplevelsen.

Det er derfor også med glæde i stemmen, at Michael Bayer Thomsen, adm. direktør hos Letbek A/S kan løfte sløret for virksomhedens nye identitet:

– Vi oplever en stadig stigende internationalisering af vores forretning, med blandt andet vores helt nye og flotte produktion i Polen. Så vi har besluttet at gøre navnet Letbæk lidt mere mundret for alle vores interessenter udenfor Danmark. Derfor skifter vi i forbindelse med relanceringen af brandet også navn – fra Letbæk Plast A/S, til Letbek A/S.

Michael Bayer Thomsen fortsætter:

– Det var afgørende at gøre navnet internationalt, da Letbek i dag opererer i flere lande og har en stor andel eksport. Derudover håber vi med det nye logo også at signalere vores bæredygtige tilgang til forretning.

Letbek A/S har i forbindelse relanceringen af deres brand også skiftet logo.

Brandløfte der indkapsler Letbeks kernekompetencer

For Letbek A/S har det været vigtigt at omfavne virksomhedens arv og DNA i den nye identitet. Derfor blev der brugt mange kræfter på at undersøge, hvordan virksomheden egentlig skaber værdi hos sine kunder, og hvordan dette kan indarbejdes i den nye identitet.

Det stod hurtigt klart, at evnen til at gentænke og opfinde plastløsninger, samt at se muligheder i cirkulær økonomi er to af Letbeks styrker. Dertil kommer virksomhedens håndværksmæssige lange erfaring med at få genanvendt plasten hensigtsmæssigt. Det var i samspillet mellem virksomhedens innovative løsninger og mange års erfaring, at de gjorde den største forskel og skabte den største værdi.

– På engelsk kan man kort beskrive det som kompetencer til at re-engineer, re-imagine og re-apply plast. Og vi har derfor skabt en hybrid version af disse tre dimensioner af vores brand og kalder fremover vores brandløfte: Re-imagineering plastic, fortæller Michael Bayer Thomsen.

Fokus på bæredygtighed, plastgenanvendelse og cirkulær økonomi

Letbek har de senere år været gennem en forrygende udvikling, hvorfor virksomheden i dag står stærkt ift. at hjælpe sine kunder med bæredygtige totalløsninger. Der tilbydes sparring i 3 dimensioner med fokus på cirkulær økonomi; Design/konstruktion, Materialesammensætning & konkurrencedygtig fremstilling.

Virksomhedens nye identitet er desuden en måde, hvorpå Letbek signalerer et ønske om fremover at deltage mere aktivt i debatten om bæredygtighed og ikke mindst genanvendelse af plast – og dermed positiv bidrage til et skifte mod en cirkulær økonomi.

Medarbejderne hos Letbek A/S vil stadig kunne kontaktes på samme telefonnumre og mailadresser som hidtil, om end at hoveddomænet er skiftet til www.letbek.com.