Magasinet Plast er vigtig for hele plastbranchen

Det første nummer af Magasinet Plast er netop udkommet, og det er Plastindustriens adm. direktør Thomas Drustrup meget tilfreds med: Vi har her en løsning, der sikrer et blad med et højt journalistisk niveau, som stiller skarpt på branchen, dens virksomheder og medarbejdere.

Del:

Nedenstående er bragt som leder i Plastindustriens sider i Magasinet Plast nr. 1:

Efter en grundig forberedelsesfase er jeg rigtig glad for, at den første udgave af Magasinet Plast netop er udkommet.

Plastindustrien ser et tæt samarbejde med Nordiske Medier, der udgiver Magasinet Plast, som en naturlig forlængelse af den opgradering på kommunikationsfronten, som vores forening har været igennem i løbet af de seneste år.

De der kender os ved, at vi primært har haft fokus på at udvikle vores digitale kommunikationskanaler. Det betyder bl.a., at vi på månedlig basis har små 25.000 besøgende på Plast.dk, og at vi på daglig basis har en rækkevidde på omkring 2.500 personer via vores LinkedIn-aktivitet.

Plastbranchen skal udfordres

Vi er med andre ord i stand til at nå mange mennesker, men den digitale kommunikation kan ikke stå alene.

Det er vigtigt, at vi også står stærkt, når det kommer til kommunikation på tryk. Derfor er vi også utroligt glade for at have fundet, det vi tror, er den helt rigtige løsning for os i samarbejdet med Nordiske Medier omkring Magasinet Plast.

Vi har her en løsning, der sikrer et blad med et højt journalistisk niveau, som stiller skarpt på branchen, dens virksomheder og medarbejdere.

Et blad som ikke kun vil fortælle om små og store begivenheder samt om vores successer, men også vil forholde sig kritisk til branchen og de problemstillinger vi arbejder med – og det er vi faktisk rigtig glade for.

Vi skal nemlig som branche være klar til at tage aktiv del i de diskussioner, der er relevante for branchen – uanset om det er en positiv eller mere kritisk dagsorden. Jeg mener nemlig, at det er helt naturligt, at vi bliver skarpere, når vi bliver udfordret.

Plastindustrien leverer 8 siders indhold

En del af samarbejdsaftalen mellem Nordiske Medier indebærer, at Plastindustrien hver gang leverer 8 siders indhold til Magasinet Plast.

På disse sider vil vi fortælle om de vigtigste plastrelaterede begivenheder, arrangementer og nyheder. Vi vil også i høj grad prioritere at bringe virksomhedsportrætter og holdningsbårne inputs fra medlemskredsen.

Tøv derfor ikke med at kontakte Plastindustriens sekretariat, hvis du mener, at du brænder inde med en relevant historie. Vi vil rigtig gerne formidle de mange gode historier fra vores over 230 medlemsvirksomheder.

Afslutningsvis vil jeg gerne takke Nordiske Medier for at have vist interesse for en stor journalistisk satsning, der nu medfører, at danske plastvirksomheder får endnu mere opmærksomhed. Jeg er sikker på, at Magasinet Plast bliver en stor gevinst for vores branche som helhed.

Via dette link kan du gratis tilmelde dig som modtager af Magasinet Plast.