HN Group A/S: Fleksibilitet er en del af vores DNA

Ikke-kategoriseret

Hos Billund-virksomheden HN Group A/S lægger man ikke skjul på, at fleksibilitet og forandringsparathed er virksomhedens kernekompetencer. Allan Hansen, der er salgs- og marketingsdirektør i HN Group, fortæller, at virksomheden gør en dyd ud af at udfordre kundernes ønsker for at finde frem til den helt rigtige unikke løsning for begge parter.

Del:

Af Lars Friis Farsøe

Fakta om HN Group A/S:
  • Virksomheden arbejder med sprøjtestøbning, thermoformning og værktøjsfremstilling af plastemner.
  • HN Group A/S er en fusion mellem JGM Plast A/S og HN Tools A/S, og i år 2011 opkøbte virksomheden DMI Plast A/S.
  • En lang række af medarbejderne har en fortid hos LEGO-koncernen.
  • I maj 2013 gennemførte HN Group A/S – i samarbejde med tre andre lokale virksomheder – teknologidagen Tech Tour, hvor over 500 mennesker deltog i arrangementet.  
  • Læs mere på www.hngroup.dk.
 

I 2007 fusionerede JGM Plast A/S og HN Tools A/S under navnet HN Group A/S. Det blev samtidig startskuddet på en kamp for at bevare og skabe arbejdspladser i Danmark. Indtil videre har virksomhedens filosofi om at kombinere godt gammeldags håndværk med fleksibel højteknologisk produktudvikling givet pote.

HN Group A/S har i dag ca. 70 ansatte, og i skrivende stund er virksomheden på jagt efter nye medarbejdere i form af plastmagere og værktøjsmagere. Virksomheden har i omegnen af 250 forskellige kunder, så det går med andre ord ganske godt for virksomheden. Det er langt fra en tilfældighed ifølge Allan Hansen, der er salgs- og marketingsdirektør i HN Group A/S:

– Vi sætter en stor ære i at være ekstremt fleksible og forandringsparate, når vi er i dialog med både vores nuværende og potentielle kunder. Vi har intet problem med at sige folk imod og udfordre kundernes ønsker.

 

– Derimod foretrækker vi at udvikle nye skæve løsninger i samarbejde med kunden, og det giver en merværdi for begge parter. Jeg er ikke i tvivl om, at vores lidt anderledes facon er skyld i, at vi er i stand til at fastholde og tiltrække nye kunder.

Citat

”Det ligger i vores DNA at være fleksible. Derfor tøvede vi heller ikke i forhold til at foretage de nødvendige investeringer i nye maskiner, da vi så muligheden for at få aftalen i hus.” 

 

Allan Hansen, salgs- og marketingsdirektør i HN Group A/S.

 
Egen værktøjafdeling

Allan Hansen fortsætter:

– I de senere år har vi oplevet en kraftig vækst, og vi har fået nye kunder ind i butikken fra bl.a. Australien og Schweiz. Vi ved godt, at vi ikke kan konkurrere på pris i forhold til f.eks. Kina, men omvendt kan vi også tilbyde kunderne en særlig viden og nogle kompetencer, bl.a. fordi vi har vores egen værktøjsafdeling, som man ikke finder andre steder.

– Derudover er det også kendetegnende for HN Group, at vi heller ikke bange for at kaste os ud i nye store og lidt utraditionelle projekter, siger Hansen.

  
Tolv sprøjtemaskiner skal køre i døgndrift i år

Blandt de store projekter som HN Group A/S netop nu er ved at søsætte, er en et-årig ramp up produktion for en stor dansk aktør i medicobranchen. Produktionen skal køre i døgndrift i et år, og produktionen involverer hele 12 sprøjtestøbemaskiner.

 

Læs mere under annoncen… ###REKLAME###

 

– Det har krævet hurtig planlægning og en vis smidighed at skaffe så megen kapacitet på relativt kort tid, men det ligger i vores DNA at være fleksible. Derfor tøvede vi heller ikke i forhold til at foretage de nødvendige investeringer i nye maskiner, da vi så muligheden for at få aftalen i hus, afrunder Allan Hansen.

 

Udover medicobranchen levererer HN Group A/S også produkter til bl.a. bilindustrien, fødevareindustrien og legetøjsbranchen.

 

Allan Hansen HN Group

“Vi har intet problem med at sige folk imod og udfordre kundernes ønsker. Derimod foretrækker vi at udvikle nye skæve løsninger i samarbejde med kunden, og det giver en merværdi for begge parter,” siger Allan Hansen, HN Group A/S.