
Webinar: Greenwashing – brug af miljø- og bæredygtighedsudsagn i markedsføring
I disse år ser vi et stigende antal produkter og virksomheder, der markedsføres som bæredygtige, grønne, CO₂-neutrale eller miljøvenlige. Men hvornår er sådanne udsagn lovlige — og hvornår risikerer man at begå greenwashing?
Plastindustrien holder i samarbejde med Christian Poll, ekspert i bæredygtighed ved DTU og Forbrugerombudsmand, et webinar om markedsføring. Webinaret holdes den 19. juni kl. 09.30 – 10.30, og det sætter fokus på de regler og rammer, der gælder for brugen af miljø- og bæredygtighedsudsagn i markedsføring.
EU’s Green Claims Directive vil få stor betydning for, hvordan virksomheder i fremtiden må kommunikere om deres produkters eller virksomheders miljøpåvirkning. Allerede i dag er der øget fokus på vildledende markedsføring og greenwashing i Danmark.
Obs! Webinaret er forbeholdt Plastindustriens medlemmer.
19. juni 2025
09:30 - 10:30
Online
Gratis
Tilmelding
Tilmeld dig webinaret i formularen nedenfor og bliv klogere på både de gældende og kommende regler for markedsføring. Du får indblik i, hvilke krav der stilles til dokumentation, og hvilke typiske faldgruber virksomheder bør undgå.
Forud for webinaret fremsendes Teamslink og yderlig information pr. mail til alle tilmeldte deltagere.
Webinar: Greenwashing – brug af miljø- og bæredygtighedsudsagn i markedsføring
Det sker i Plastindustrien
Arrangementer & Events