I sensommeren begyndte Yannick Kofoed Drejer i Plastindustriens sekretariat som ny miljøstudent. Her vil Yannick bl.a. hjælpe med at drive disse netværk: Netværk for genanvendelse af plast og Netværk for cirkulær plastemballage.
Plastindustrien har her i sensommeren ansat Yannick Kofoed Drejer som ny miljøstudent.
Yannick læser til daglig en bachelor i Bæredygtigt Design på Aalborg Universitet København, hvor han befinder sig på 5. semester. Gennem sit studie har han stiftet bekendtskab med kompleksiteten af de miljømæssige udfordringer vi står overfor.
Endvidere har Yannick arbejdet med livscyklusanalyser af forskellige produkter og cirkulær økonomi med særligt fokus på, hvordan man konkret kan implementere det i virksomheder.
Yannick har gennem sit studie udviklet en personlig interesse for de miljømæssige udfordringer Danmark står overfor, og han fortæller om sin motivation for at søge jobbet hos Plastindustrien.
– Den stigende fokus på cirkulær økonomi blandt bl.a. plastvirksomheder, er noget jeg synes er ekstremt spændende at arbejde med. Samtidig ønsker jeg at Danmark skal blive bedre til at genanvende, hvilket er noget af det, som Plastindustrien arbejder for.
Miljøstudent med fokus på plastgenanvendelse
Som miljøstudent kommer Yannick til at arbejde tæt sammen med Plastindustriens miljøpolitiske chef Christina Busk. Sammen står de for de to netværk; Netværk for genanvendelse af plast og Netværk for cirkulær plastemballage. Her hjælper Yannick med at planlægge relevante arrangementer for netværkets medlemmer.
Udover at drive de to netværk, så har Yannick også en rådgivende funktion hos Plastindustrien. Han besvarer spørgsmål om Plastindustrien som brancheforening men også mere generelle spørgsmål om plast.
I sin fritid dyrker Yannick en del sport, hvor han spiller fodbold, træner crossfit og er frivillig leder i en børneklub.
Hvis du har spørgsmål om plastgenanvendelse eller er interesseret I at høre mere om de to netværk, så tøv ikke med at kontakte Yannick eller en af de øvrige medarbejdere i Plastindustriens sekretariat.