Plastindustrien har fået ny hjemmeside

Målet har været at skabe en tidssvarende og brugervenlig platform, hvor medlemmer og andre besøgende nemt og intuitivt kan navigere rundt og finde de informationer, de har brug for. Vi har også lagt vægt på at sikre en stærk digital tilstedeværelse der skal medvirke til at positionere Plastindustrien som en central aktør i debatten om plast.

Plastindustriens nye hjemmeside er netop gået i luften, og vi har i den grad set frem til at vise den frem – ikke mindst til vores medlemmer.

Overskuelighed og funktionalitet har været i fokus hele vejen gennem udviklingsarbejdet, og vi har lagt vægt på at skabe:

  • Et tidssvarende og professionelt visuelt udtryk, der afspejler Plastindustriens rolle som en stærk og seriøs aktør i branche og samfund.
  • Et mere strømlinet layout uden forstyrrende elementer, som sikrer en rolig og effektiv brugeroplevelse.
  • Styrket brugervenlighed, hvor navigationen er forenklet, og indholdet er struktureret i overskuelige og lettilgængelige menuer, så det er let at finde frem til det, man har brug for.

– Vi er utrolig stolte af at præsentere den nye hjemmeside, som er skabt med udgangspunkt i medlemmernes ønsker. Ambitionen har været at skabe en platform, der ikke alene gør det nemt for medlemmer at finde relevante informationer, men som også styrker vores digitale tilstedeværelse i en tid, hvor debatten om plast er mere aktuel end nogensinde, siger Thomas Drustrup, adm. direktør i Plastindustrien.

Viden om plast er i fokus

Mange grupper i samfundet deltager i debatten om plast. Som formuleret i Strategi 2024-2027 – Plastens bidrag til et cirkulært samfund er det Plastindustriens mål at indtage positionen som et unikt videnscenter, der kan formidle ny viden om plast, oplyse om plastens betydning og potentiale og bidrage til en offentlig, faktabaseret debat. Derfor har Vidensbanken og Plastleksikon fået en fremtrædende plads på forsiden af hjemmesiden, hvor eksterne besøgende nemt kan finde opdateret information om plastens egenskaber, anvendelser og rolle i den grønne omstilling, præsenteret på en klar og lettilgængelig måde.

Nyt udtryk i nyhedsbreve

I forbindelse med lanceringen af hjemmesiden vil man som bruger også opleve, at Plastindustriens nyhedsbreve har fået et nyt udtryk, som lægger sig op ad hjemmesidens nye design. Dermed er der skabt en sammenhæng mellem foreningens platforme, som skal give en mere ensartet oplevelse, når man modtager nyheder fra Plastindustrien.

Seneste nyheder

Aktuelt hos plastindustrien