Lego og Ørsted fortsætter med at holde Facebook ud i strakt arm

Plast i medierne
Del:

To af landets tungeste selskaber ønsker stadigvæk ikke at markedsføre sig via Facebook, selv om verdens største sociale medie har iværksat en stribe initiativer i forlængelse af Stop Hate For Profit-kampagnen. Hverken Lego eller Ørsted har genoptaget deres betalte annoncering på Facebook i efteråret oven på sommerpausen, fordi de endnu ikke er overbeviste om, at techgiganten gør nok for at forhindre hadefuldt og diskriminerende indhold. Samtidig er de to selskaber dog fåmælte om, hvad der helt præcist ligger bag beslutningen, og hvorfor de ikke stiller sig tilfredse med Facebooks adressering af problemstillingen, hvilket eksempelvis har ført til oprettelsen af en Civil Rights Task Force anført af vicedirektør Sheryl Sandberg samt etableringen af den uafhængige ankeinstans Oversight Board med Helle Thorning-Schmidt i formandskabet.

Kilde: Jyllands-Posten