Kodeord Data: Idé-Pro har energi-revolutioneret fabrikken

Plast i medierne
Del:

Det handler slet og ret om data. Det er det korte version af den energi-rejse, som Idé-Pro har været på de senere år, hvor Skive-virksomheden har set fabrikken efter i sømmene og hentet en masse besparelser i en grønnere produktion. Viden er magt, data giver viden, og dermed har virksomheden haft magten til at ændre på energiudledning til fordel for både den grønne dagsorden og pengepungen. Det fortæller Torben Andersen, der ansvarlig for ledelsessystemer og deres effektivitet hos Ide-Pro. -Da vi startede processen, fik vi en masse ahaoplevelser, og vi spurgte os selv: Har den proces virkelig brugt så meget energi? På den måde er data også nådesløst, fortæller Torben Andersen, der sammen med CEO Morten Nors har stået i spidsen for den grønne transformation på Idé-Pros fabrikker i Skive og Glyngøre.

Kilde: Magasinet Plast