Foliefabrik kiksede med klimaprodukt flere gange

Plast i medierne
Del:

Adm. direktør og medejer af folieproducenten Nonbye, Lars Nonbye, husker tydeligt den franske fadæse i 2009, hvor den østjyske virksomhed for første gang havde sendt et såkaldt bæredygtigt folieprodukt på markedet. Lars Nonbye og hans to brødre satsede på en ny type folie til reklameskilte, der var lavet uden plasttypen pvc, der er kendt for at være en miljøsynder. -Vi havde jo testet det herhjemme og tænkte, at alt var i skønneste orden. Men vi har flere gange rendt ind i problemer, hvor det simpelthen har været nærmest umuligt at lave et mere klimavenligt produkt, der er lige så godt som standardvarer, siger Nonbye-direktøren. -Vi er bare glade for, at vi har taget chancen, selv om det gik galt i begyndelsen. Hvis vi ikke havde turdet, så havde vi været bagud i dag, siger Nonbye-direktøren som sidste år sendte mere end 100.000 kvm folie uden pvc på markedet. Det er nok til at beklæde det samlede gulvareal i Københavns Opera næsten tre gange.

Kilde: Børsen