Co­l­o­p­last-che­fens pri­o­ri­te­ter for næ­ste stra­te­gi­pe­ri­o­de: “Vi skal være før­en­de i de ka­te­go­ri­er, vi er i”

Plast i medierne
Del:

Coloplasts topchef Kristian Villumsen lægger op til at trække i førertrøjen på alle forretningsområder, som selskabet operer i, og ikke kun de to store forretningsområder, stomi og kontinens. Han fortalte, at Coloplast ikke historisk har foretaget mange opkøb, men at der er investeret i at udbygge afdelingen for forretningsudviklingen, og selskabet kigger opportunistisk på muligheden for at købe større spillere og mere målrettet på mindre spillere, der kan udvide markedspositionen for de mindre forretningsområder i koncernen. “Min forventning er at vi kommer til at gøre mere, fordi vi arbejder mere på det,” siger Kristian Villumsen. Målet er at skabe organisk vækst i niveauet 7-9 pct. i de kommende fem år, ligesom selskabet går efter at være førende på de forskellige forretningsområder, som selskabet befinder sig på, og det er Coloplast endnu ikke på sårpleje og urologi.

Kilde: Børsen.dk