Førende, globale brands og detailhandlere skal tackle plastforurening

Plast i medierne
Del:

Plastic Waste Coalition of Action er en ny sammenslutning af 36 medlemmer fra the Consumer Goods Forum, som har til formål at tackle problemerne med plastforurening og dermed skabe en verden, hvor intet plastaffald ender i naturen. Koalitionen skal transformere branchens forhold til plastemballager, ved at fokusere på ændringer i emballagedesign, der konkretiseres gennem fire hovedprioriteter: vedtagelse af designretningslinjer for plastemballage, som skal reducere den mængde af ​​plast, som anvendes i emballager, samt øge dens værdi, kvalitet og genanvendelighed – de såkaldte ”Golden Design Rules”; tilpasning til en ramme for producentansvarsordninger, der skal sikre forbedring og udvikling af affaldshåndteringssystemer verden over; støtte innovation inden for genanvendelse; pilotering af nye programmer på både avancerede markeder og markeder i transition, med henblik på at øge genanvendelsesprocenterne.

Kilde: Dakofa.dk (Dansk Kompetencecenter for Affald)