Siden lanceringen af ‘Realistisk af plast’-kampagnen har rigtig mange aktører i plastbranchen delt indhold fra kampagnen på fx LinkedIn og Facebook. Ifølge Lars Hall Bæk Farsøe, kommunikationschef i Plastindustrien, er det guld værd, når virksomheder og medarbejdere er med til at øge kampagnens rækkevidde.
’Realistisk om plast’-kampagnen er kommet godt fra start.
Rigtig mange plastvirksomheder og medarbejdere i branchen støtter op om indsatsen ved fx at dele videoer og animationsfilm på sociale medier.
– Det er simpelthen guld værd, når branchens virksomheder og medarbejdere er med til at øge kampagnens rækkevidde. På den måde får vi sat ekstra strøm til kampagnen, fortæller Lars Hall Bæk Farsøe, kommunikationschef i Plastindustrien.
Han uddyber:
– Min inbox er fyldt med gode eksempler på virksomheder, som fx har delt en af kampagnevideoerne på deres hjemmeside eller omtalt dilemmaspillet i et nyhedsbrev. På LinkedIn oplever vi også større delingsrater på vores opslag end nogensinde før, så på den måde er hele branchen med til at skabe en mere realistisk plastdebat.
Eksempler på digitale delinger:
Alle Plastindustriens medlemmer har af flere omgange fået tilsendt linket til kampagnens indholdshub, hvor en stor del af kampagnens videoer, animationsfilm, billeder og opslag til sociale medier frit kan downloades, hvis man har lyst til at dele indholdet.
Skulle du ikke have modtaget linket, så send blot en mail til lff@plast.dk – dernæst bliver det sendt til dig hurtigst muligt.