Vi bringer en række mini-portrætter af medlemmerne i Plastindustriens bestyrelse. I denne omgang zoomer vi ind på Lene Haaning, der er CEO i virksomheden Malte Haaning Plastic A/S.
Lene Haaning er CEO i virksomheden Malte Haaning Plastic A/S, der producerer et plastprodukt, som de fleste danske børn kender; Hama-perler.
Lene er anden generation i virksomheden, og gør sit for at virksomheden fastholder sin succes.
De mindre plastvirksomheder har også brug for et talerør
Lene blev for flere år siden blev spurgt, om hun ville indtræde i Plastindustriens bestyrelse.
Det tilbud takkede hun pænt ja til, da det ifølge Lene også er vigtigt at der sidder repræsentanter fra nogle af de mindre plastvirksomheder i bestyrelsen.
Lene siger, at da meget af bestyrelsens arbejde har indflydelse på hele den danske plastbranche, store som små virksomheder, er det vigtigt at de mindre virksomheder også har et talerør.
Plastdebatten mangler et faktabaseret grundlag
Plastbranchens største udfordring er ifølge Lene, at debatten om plast sjældent foregår på faktabaserede oplysninger.
Plast har mange uundværlige egenskaber i bl.a. medico-, fødevare- og transportbranchen, men disse positive egenskaber bliver ofte negligeret i den offentlige debat.
Derfor er det vigtigt, at plastbranchen også gør sit, for at hjælpe med at oplyse og informere omverden, om de positive egenskaber plast har.
Perler er et godt kreativt legetøj
Der eksisterer mange gode plastprodukter, men Lene må erkende at hendes favorit er virksomhedens egne Hama-perler. Perlerne sætter gang i børnenes motorik og logik, men lader også kreativiteten spire gennem farverig leg.