Til Netværksdagen den 13. november på Hindsgavl Slot kan deltagerne møde to oplægsholdere, der begge har stor erfaring med eksport: Niels Düring fra Gerresheimer Værløse A/S og Jacob Himmelstrup fra Linimatic A/S.
På Plastindustriens Netværksdag den 13. november sætter vi fokus på eksport – og ikke mindst fokus på, hvordan man får succes med eksport.
Størstedelen af de danske produktionsvirksomheder er afhængige af eksport, og derfor er det nærliggende at få virksomhedsrepræsentanter til at give et konkret indblik i, hvordan de i praksis sikrer salg til udenlandske markeder.
Derfor har Plastindustrien inviteret hhv. Niels Düring, der sidder for bordenden i plastvirksomheden Gerresheimer Værløse A/S og Jacob Himmelstrup, der er adm. direktør og salgschef i Linimatic A/S, som er Danmarks største dedikerede zink støberi.
Farmaceutiske tabletbeholdere er et eksporthit i Japan
Gerresheimer Værløse fejrer i år 50-års jubilæum og virksomhedens kerneprodukt har altid været farmaceutiske tabletbeholdere.
Hele 95% af virksomhedens produktion af plastbeholdere og låg bliver eksporteret bl.a. under brandet ’DUMA’, og blandt de store aftagere er lande som Tyskland og Japan. Særligt det japanske marked har været en udfordring at sparke døren ind til, da japanske kvalitetskrav er blandt de mest ambitiøse i verden.
LÆS MERE: En vaskeægte eksportsucces fylder 50 år
Niels Düring vil i sit indlæg fortælle om, hvordan virksomheden i første omgang fik hul igennem til udlandet, og hvad de siden har gjort for at bide sig fast på de udenlandske markeder.
Eksport til Tyskland kræver fysisk tilstedeværelse
Linimatic A/S, som er Danmarks største dedikerede zink støberi, og virksomhedens direktør Jacob Himmelstrup bruger halvdelen af sin arbejdstid på at være i Tyskland for at være tæt på sine udenlandske kunder.
Jacob Himmelstrup optræder tit i medierne som virksomhedsrepræsentant, og han har givet gode eksportråd i Børsen, hvor han bl.a. fremhævede vigtigheden af et solidt forarbejde, og at det kan være fordelagtigt at gå sammen med andre danske virksomheder, når nye eksportmarkeder skal åbnes.
I sit indlæg vil Jacob Himmelstrup fortælle om, hvilke værktøjer og arbejdsmetoder han og Linimatic anvender i eksportarbejdet – både på det strategiske og det operationelle niveau.
Annonce…###REKLAME###