BEWiSynbra Denmark A/S i coronatid: Vi tilpasser os dagligt

Kar Erik Olesen, CEO i BEWiSynbra Denmark A/S: "Vi skal for tiden aktivitetstilpasse på daglig basis. Vi har skullet – og skal fortsat – sikre en yderligere grad af fleksibilitet i forhold til vores kunder, som kan stå i en forandret og usikker position."

For virksomheden BEWiSynbra Denmark A/S er hverdagen i coronakrisen præget af et stort behov for daglig fleksibilitet. CEO i BEWiSynbra Denmark A/S Karl Erik Olesen, fortæller om de største interne forandringer og udfordringer i lyset af corona.

Del:

Hos virksomheden BEWiSynbra Denmark A/S har de seneste uger været karakteriseret af et stort behov for omstilling og tilpasning af aktiviteter.

Der er fortsat gang i produktionen af Flamingo® til isolering, tekniske komponenter og emballage; men som for alle andre er hverdagen absolut ikke, som den plejer.

Daglig aktivitetstilpasning og fleksibilitet

BEWiSynbra Denmark A/S har været nødsaget til at lave jævnlige og store omstillinger for at matche efterspørgslen.

Kundernes efterspørgsel er mere ustabil end vanligt, og enkelte kunder har været nødsaget til at nedlukke midlertidigt.

Det kræver en stor aktivitetstilpasning på tværs i virksomheden, forklarer Karl Erik Olesen, CEO i BEWiSynbra Denmark A/S:

– Aktivitetsniveauet divergerer hver dag, og det stiller store krav til vores produktionsafdelinger. Vi har skullet – og skal fortsat – sikre en yderligere grad af fleksibilitet i forhold til vores kunder, som kan stå i en forandret og usikker position. Det har derfor været essentielt for os, at vores kunder også i disse krisetider oplever markedets bedste kundeservice og leveringssikkerhed.

Medarbejdere i fokus

For ledelsen i BEWiSynbra Denmark A/S har det siden starten af Corona krisen og samfundets nedlukning været en hovedprioritet at skabe trygge og sikre rammer for virksomhedens medarbejdere.

– Fokus har de seneste uger været på vores medarbejderes sundhed og sikkerhed. Generelt har vi oplevet en fantastisk fællesskabsånd, hvor alle har taget ansvar, fortæller Karl Erik Olesen, CEO i BEWiSynbra Denmark A/S.

Alle forholdsregler hvad angår hygiejne, rengøring og afstand mellem medarbejdere i produktionen er naturligvis indført.

Nogle medarbejdere, som kan varetage opgaver fra egen bopæl, arbejder fortsat hjemmefra. Men flere medarbejdere er begyndt at returnere til deres arbejdspladser.

Det er BEWiSynbra Denmarks A/S ønske at være med til at åbne Danmark op på en god og sikker måde igen.

Hullede hjælpepakker

For BEWiSynbra Denmark A/S har der ikke været økonomisk støtte at hente i regeringens hjælpepakker til dansk erhvervsliv, som skal kompensere faste omkostninger, lønudgifter og tabt omsætning.

Den største udfordring for BEWiSynbra Denmark har været, at en virksomheds tilgang til brug af hjælpepakkerne bedømmes af CVR-nummeret frem for P-nummeret.

– Det havde været mere relevant og muligt for os – og mange andre virksomheder – at få kompensation til tabt fortjeneste, hvis vi blev vurderet på den enkelte produktionsenhed, forklarer Karl Erik Olesen, CEO i BEWiSynbra Denmark A/S.

Han afrunder:

– Lige nu knokler vi og kigger mod fremtiden med fokus på at komme på den anden side af coronakrisen på den bedst mulige måde.