Plast.dk sætter ny besøgsrekord

Ikke-kategoriseret

Plastindustriens hjemmeside Plast.dk har i november måned sat ny besøgsrekord med over 17.000 besøg. Kommunikationsansvarlig Asbjørn Lindsø fortæller, at det går fremad på alle Plastindustriens elektroniske platforme.  

Del:

Besøgstallet på Plast.dk er i løbet af de seneste år vokset hastigt, og i november blev der sat ny rekord med over 17.000 månedlige besøg. Sammenlignet med november måned sidste år er der tale om en fremgang på over 50% – og det er mere end en tredobling i forhold til 2012.

Kommunikationsansvarlig i Plastindustrien Asbjørn Lindsø glæder sig over fremgangen, der sker på baggrund af strategisk indsats for at udvikle indholdet på Plast.dk på flere forskellige fronter:

– Vi har skruet op for nyhedsfrekvensen, så vi videreformidler endnu flere historier fra plastbranchen – gerne i et tæt samarbejde med vores medlemsvirksomheder. Derudover har vi opprioriteret vores indhold målrettet forbrugere og den brede offentlighed. Det har vi bl.a. gjort med Helles Blog og fakta-sider om plast. Det betyder, at når forbrugere googler plastrelaterede emner, så er det ganske ofte plast.dk, de havner på.

Fordobling af abonnenter på nyhedsbreve

Et andet forhold, der har skabt øget trafik på Plast.dk, er Plastindustriens forskellige nyhedsbreve, hvor modtagerne kan klikke sig fra nyhedsbrevet og direkte ind på Plast.dk, hvis de vil læse mere.

– Vi har i løbet af de seneste års tid mere end fordoblet antallet af abonnenter på vores to hovednyhedsbreve Plastnyt og Plast i Medierne, så vi nu på ugentlig basis sender nyhedsbreve ud til mere end 4.000 personer. Derudover er vores nye interessebaserede nyhedsbreve om fx miljø, kemi og genanvendelse blevet rigtig godt modtaget. Disse nyhedsbreve gør det muligt at give folk lige præcis de nyheder, som er relevante for dem, og det er noget vi vil arbejde videre med fremadrettet, fortæller Asbjørn Lindsø.

Læs mere under annoncen…###REKLAME###

Også fremgang på sociale medier

Det er ikke kun på Plast.dk, at Plastindustrien kan notere øget opmærksomhed. Der er også et stigende antal personer, som følger organisationen på de to sociale medie-platforme LinkedIn og Twitter.

– Vi har rundet over 400 followers på LinkedIn, hvilket er rigtig pænt sammenlignet med andre brancheorganisationer. Vores profil på LinkedIn bliver primært brugt til at dele jobosplag og virksomhedsnære nyheder. Derudover deler vi også snapshots fra det daglige arbejde i sekretariatet – fx når en af medarbejderne er på virksomhedsbesøg, eller når vi afholder forskellige typer af arrangementer. LinkedIn giver os derfor en anden og nogle gange lidt mindre formel kanal til at formidle de ting, vi laver, udtaler Asbjørn Lindsø.

BESØG: Plastindustrien på LinkedIn

Plastindustrien har kun været på Twitter i nogle få måneder, men tilstedeværelsen har allerede givet pote:

– Twitter er særlig velegnet til at kommunikere direkte med beslutningstagere og journalister, og vi har allerede været i en del dialog med en række forskellige beslutningstagere. Fra Kristian Jensen om lavere PSO-afgift til Margrete Auken om EU-forslaget om at reducere brugen plastposer. Twitter er med andre ord med til at opkvalificere de politiske debatter og sikre øget synlighed omkring branchens budskaber overfor meget relevante stakeholders, siger Asbjørn Lindsø.

BESØG: Plastindustrien på Twitter