Plastindustrien er nu på Twitter

Ikke-kategoriseret

Antallet af journalister, politikere og meningsdannere på Twitter er stærkt stigende. Derfor er det kun naturligt, at vi i Plastindustrien nu også bruger Twitter aktivt, forklarer Asbjørn Lindsø, der er kommunikationsansvarlig i Plastindustrien. 

Del:

 

Følg os

Følg Plastindustrien

 

Følg Asbjørn Lindsø

 

Følg Lars Friis Farsøe

 

Følg Helle Fabiansen

 

   
 

Fakta om Twitter

  • Twitter blev grundlagt i marts 2006
  • En statusopdatering (en besked) består af 140 tegn – det er også muligt at tweete billeder og links.
  • Modsat Facebook er man ikke “venner” på Twitter. Her “følger” man hinanden.
  • Plastindustriens Twitter profil bliver bestyret af Asbjørn Lindsø og Lars Friis Farsøe.
  • Besøg Plastindustrien på Twitter via dette link.

 

 

   

Sådan så det ud, da Plastindustrien i sidste uge meldte sin ankost på det sociale medie Twitter. 

 

Twitter er i hastig vækst i Danmark, og det er i høj grad journalister, politikere og organisationer, der har taget mediet til sig. Kommunikationsansvarlig i Plastindustrien, Asbjørn Lindsø, siger:

 

– Twitter fylder mere og mere i kampen om at sætte dagsordenen i Danmark. Det er her mange nyheder starter, og her mange interessante diskussioner bliver taget. Vi har en ambition om, at Plastindustriens budskaber skal være endnu mere synlige i den politiske debat. Derfor er Twitter et oplagt sted at være tilstede og et medie, som vi fremadrettet kommer til at bruge på flere måder.

 

Et medie med fokus på politik og nyheder

Siden Plastindustriens Twitter profil gik i luften for en uge siden, er der blevet tweetet om flere forskellige emner som fx erhvervsuddannelser, miljø, rammebetingelser og genanvendelse af plast. Knap 100 personer følger allerede profilen.

 

Asbjørn Lindsø forklarer, at Plastindustriens kommunikation på Twitter først og fremmest har politisk karakter:

 

– Twitter er velegnet til at dele korte og kontante politiske budskaber. Vores målgruppe på Twitter er typisk medier og journalister, som vi gerne vil have til at videreformidle vores historier. En anden målgruppe er politiske beslutningstagere og organisationer, som vi gerne vil i dialog med.

 

Plastindustriens organisationsprofil bliver suppleret af medarbejdernes private profiler, der bidrager til at sprede budskaberne. 

 

Du kan følge Plastindustriens Twitter profil via dette link.

 

 

Annonce###REKLAME###