22. maj holder PUR-sektionen temadag på Innovationsfabrikken i Kolding. Dagen byder på workshops om sociale medier, og om hvordan du differentierer dit produkt.
PUR-sektionens temadag finder i år sted på Innovationsfabrikken i Kolding den 22. maj 2014 fra kl. 10:30-15:30.
Innovationsfabrikken er en kursusvirksomhed med fokus på de elementer indenfor arbejdskultur, kompetencer og arbejdsredskaber, som det kræver at mestre innovation. Innovationsfabrikken har til huse Innovationsfabrikken har til huse i træbeskyttelsesfabrikken GORI's tidligere produktionslokaler.
Efterfølgende holdes sektionens årsmøde på Hotel Koldingfjord kl. 16:30. Festmiddagen på Hotel Koldingfjord starter kl. 19.
På temadagen vil det være muligt at deltage i to forskellige workshops:
- Når alting handler om pris
- Sociale medier og loyalitet
Når alting handler om pris
Når produkter bliver for sammenlignelige, slår på de samme salgsargumenter eller taler til de samme følelser og problemer i os bevæger vi os ind på det blodrøde ocean, hvor rækken af konkurrenter forsøger at fange de samme fisk. Men virksomheder som Evian, Cirque de Soleil eller Thise sælger produkter, hvor man rationelt set kunne få næsten det samme ‘indhold’ billigere, hvis blot man valgte et andet mærke.
Men innovation handler i høj grad om at finde et blåt ocean, hvor man rammer det indhold, de værdier og de følelser, som gør at man har det store blå hav for sig selv. I det mindste for en stund.
På denne workshop taler vi om brugerdreven innovation og Blue Ocean strategi, som er to metoder, der hjælper virksomheder med at afdække de behov og nuancer, som kan bruges til at differentiere et produkt eller en service – så det ikke kommer an på pris alene.
Læs mere under annoncen…###REKLAME###
Sociale medier og loyalitet
Sociale medier er blevet et vilkår for en lang række virksomheder og deres kontakt med kunderne. Mange virksomheder bruger facebook, Linkedin o.l. som reklamesøjler for deres produkter og services, men de sociale medier kan meget mere end det.
På denne workshop fokuserer vi på, hvordan sociale medier kan bruges til at skabe dialog og kundeloyalitet, samtidig med vi vender de klassiske do’s and dont’s.