Som noget nyt handler forårsmødet i Sprøjtestøbesektionen i år ikke om teknik. Nej, det handler om at skaffe nye kunder uden for landets grænser og skabe omsætning i sektionens virksomheder. Planen er, at erfaringer senere skal indgå i lignende fremstød i andre af Plastindustriens sektioner.
På Sprøjtestøbesektionens forårsmøde den 21. marts er temaet fælles digital markedsføring for underleverandører. Erfaringer og vurderinger fra sektionens bestyrelse er nemlig, at mange ikke har de tilstrækkelige ressourcer til selv at udnytte mulighederne på eksportmarkederne. Dermed går virksomhederne glip af et ikke ubetydeligt ekstra salg og en potentiel ekstra indtjening.
|
Om forårsmødet i Sprøjtestøbesektionen:
Kun for medlemmer af sektionen.
Hvornår: 21. marts 2013, kl. 10-16
Hvor: Tøystrup Gods, Blaakærvej 13, 5750 Ringe
Pris: Det er gratis for første deltager per medlem. Deltager flere fra samme virksomhed er prisen kr. 690,- excl.m. per person.
Arrangementet er kun for sektionens medlemmer
Yderligere information:
Claus Henriksen
Tlf. 3330 8638
|
Chef for virksomhedsudvikling i Plastindustrien Claus Henriksen siger:
– Vi skal ikke ud og sælge produktionskapacitet – det er der rigtig mange der gør – men vi vil sælge kompetencer og fleksibel specialisering – og her er vi rigtig stærke på mange områder.
Planen er, at markedsføringen skal starte i efteråret 2013. Erfaringerne fra fremstødet skal på sigt bruges i lignende fremstød i andre af Plastindustriens sektioner.
Sydtyskland er i kikkerten
Dagens program vil indeholde oplæg og en del arbejde i worksshops, hvor der skal defineres fælles interesser, segmenter, markeder, muligheder og betingelser for at deltage. Et specifikt marked kan fx være Sydtyskland.
Professor Anders Drejer fra AAU vil deltage hele dagen. Desuden vil to meget kompetente kommunikations- og markedesføringsbureauer deltage i dagens arbejde.
Det endelige program følger.
###REKLAME###