Plus Pack søger en Commercial Excellence Manager

Plus Pack - jobopslag

Har du lyst til at spille en central rolle i at drive og videreudvikle den kommercielle agenda i en af Europas førende leverandører inden for design, salg og produktion af plast- og aluminiumsemballage til fødevareindustrien? Og brænder du for at udvikle og udfordre eksisterende kompetencer, metoder og processer samt implementering heraf, så er du måske Plus Packs kommende kollega til den nyoprettede stilling som Commercial Excellence Manager.

Del:

Organisatorisk bliver du en del af det internationale salgsteam i Plus Pack, der alle arbejder sammen for at sikre Plus Packs fortsatte vækst og succes i markedet. Du får reference til Group Sales Director og bliver en del af salgsledelsen i Plus Pack. Salgsledelsen består herudover af to Sales Directors og en Internal Sales Manager. Sales Directors har ansvar for eget forretningsområde og et team af Sales Managers, der geografisk er placeret i flere lande.

Med support fra et internt salgsteam sælger Plus Pack til mere end 50 lande. Du bliver en del af en ambitiøs virksomhed, der ønsker at gå forrest inden for deres branche ved at skabe en bæredygtig fødevareemballageindustri. Som en del af denne strategi og for at fortsætte den kommercielle udvikling, er det besluttet at udvide salgsteamet med en Commercial Excellence Manager til at drive Commercial Excellence helt ned i detaljerne og ud til virksomhedens kunder.

Plus Pack prioriterer et stærkt socialt sammenhold og respekterer hinandens fagligheder. I virksomheden er der en uformel tone, og alle hjælper hinanden, når tempoet bliver højt. Virksomhedens ledelsesstruktur er flad, fleksibel og vejen fra idé til handling er kort. Du får din dagligdag på virksomhedens hovedkontor i Odense.

Hvad går jobbet ud på?

Succeskriteriet i rollen som Commercial Excellence Manager bliver overordnet at hjælpe salgsteamet til succes ved struktureret og kontinuerligt at udvikle den træning, de værktøjer og processer, de behøver for at lykkedes med deres mål. Dine arbejdsopgaver vil være alsidige og vil blandt andet være:

Global ComEx Proces ejer: Du bliver ansvarlig for at definere og styre virksomhedens globale Commercial Excellence processer, der definerer Plus Packs måde at arbejde på.

Salgstræning og Udvikling: Du bliver ansvarlig for at lede, instruere og uddanne virksomhedens salgsorganisation inden for kommercielle discipliner, processer og værktøjer med det formål at sikre kontinuerlig udvikling og optimering. Du deltager aktivt i kundebesøg for at forstå kundeprocesser og videreudvikle den kommercielle go-to-market tilgang.

Procesoptimering og Innovation: Udfordre og udvikle eksisterende kompetencer, metoder og processer samt implementering i alle kundeinteraktioner for at sikre øget værdi til kunderne og forbedre effektiviteten i salgsorganisationen.

Pricing Excellence: Drive en segmenteret pricing excellence tilgang ift. markeder, produkter og kunder.

Dataanalyse og Rapportering: Udvikle relevante salgsrapporter og data i PowerBi til at analysere performance og identificere udfordringer og muligheder.

Samarbejde og Sparring: Du bliver en vigtig sparringspartner for salgsledelsen og Group Sales Director.

Hvem er du?

Du brænder for at skabe resultater sammen med salgsteamet i alle virksomhedens markeder. Du er komfortabel med både at være en motiverende partner og en udfordrer for dem, du arbejder sammen med. Du har et vækstmindset og er i stand til ikke kun at identificere vækstmuligheder, men også omsætte dem til handlekraftige planer, der lever op til Plus Packs mål. Du bidrager med inspiration og motivation for sikre en engageret salgsorganisation.

I rollen som Commercial Excellence Manager forestiller virksomheden sig, at du:

  • Har +3 års succesfuld erfaring med Commercial Excellence samt implementering f.eks. fra konsulentverdenen eller en international virksomhed.
  • Har +5 års kommerciel erfaring enten fra en indirekte eller direkte salgsrolle.
  • Stærke projektlederevner.
  • Er ambitiøs med en track-record af at kunne levere flotte resultater igennem analyse, indsigter, anbefalinger, samarbejde og en stærk evne til at få ting til at ske.
  • Evner at facilitere fokuseret og i øjenhøjde og på alle organisatoriske niveauer.
  • Kan arbejde proaktivt og sætte dit eget præg på hverdagen med højt drive og ejerskab.
  • Har erfaring med at arbejde på tværs af forskellige lande og kulturer.
  • Driver forandringer med succes og kan motivere folk omkring dig til at levere fremragende resultater.
  • Er superbruger af Microsoft Office, og ideelt har du erfaring med Salesforce, CPQ og Power BI.
  • Stærke kompetencer inden for håndtering af kommercielle processer med henblik på at sikre optimal drift.
  • Taler og skriver dansk og engelsk er et krav og gerne tysk eller fransk på forretningsniveau.

Hvis du er interesseret

Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte Anne Vig Thomasen fra Advised by på telefon +45 2142 7065 eller på mail avi@advisedby.dk eller Kristina Czigany på telefon +45 6065 7404 eller på mail krc@advisedby.dk.

Der interviewes løbende, og virksomheden forventer tiltrædelse snarest muligt, men er villige til at vente på den rigtige til denne stilling.

Søg stillingen her.