SKY-LIGHT A/S bruger principperne i Plastindustriens designguide, så virksomhedens emballager er designet til genanvendelse og indeholder genanvendt plast. Det fortæller virksomheden om i en ny casefilm, som er en del af ‘Realistisk om plast’-kampagnen.
Varde-virksomheden SKY-LIGHT A/S fremstiller på årlig basis mere end 650.000.000 emballager til primært fødevareindustrien.
Derfor er det også afgørende for SKY-LIGHT, at virksomheden er medvirkende til at skabe et godt fundament for cirkulær plastgenanvendelse.
Louise Hundebøll Krath Andersen, kommunikationsansvarlig i SKY-LIGHT, fortæller:
– Plast har nogle rigtig gode egenskaber – især i forhold til emballagering af fødevarer, da plastemballagen er med til at holde fødevarerne friske i længere tid, hvilket minimerer madspild. Vi designer emballagerne ud fra principperne i Plastindustriens designguide. Det vil bl.a. sige, at vi bruger monomaterialer og genanvendt plast, når vi fremstiller emballager til vores kunder.
Hun fortsætter:
– Jo smartere emballagen er designet desto større sandsynlighed er der for, at emballagerne kan genanvendes, når de har været ude hos forbrugerne. Plast er en værdifuld ressource. Derfor skal vi – sammen med forbrugerne og de kommunale affaldsselskaber – sikre, at vi får brugt materialerne igen og igen.
Casefilmen er en del af ‘Realistisk om plast’-kampagnen.
Medlemmer af Plastindustrien kan få adgang til at downloade alle film, animationer, præsentationer og grafikker fra kampagnen via den digitale indholdshub, som du kan bruge i din egen eller i din virksomheds kommunikation.
Kontakt kommunikationschef Lars Hall Bæk Farsøe (lff@plast.dk/42332811) for at få adgang.