Plastindustrien relancerer ’Realistisk om plast’ med nyt kampagneindhold

Plastindustrien relancerer kampagnen 'Realistisk om plast' med nyt indhold - bl.a. filmkonceptet 'Den varme plaststol', film om genanvendelse og et nyt undervisningsspil til udskolingen, som er på trapperne.

Plastindustrien offentliggør nyt indhold til ‘Realistisk om plast’-kampagnen, som skal nuancere plastdebatten. Se bl.a. ’Den varme plaststol’, hvor adm. direktør Thomas Drustrup svarer på kritiske Facebook-kommentarer.

Del:

Plastindustrien relancerer ’Realistisk om plast’-kampagnen, som skal være med til at nuancere opfattelsen af plast.

Mindst 3,5 millioner danskere har allerede stiftet et digitalt bekendtskab med kampagnen, som nu bliver relanceret med nyt indhold, der bl.a. har fokus på genbrug, genanvendelse og plastens rolle i byggeriet.

Derudover lanceres filmen ’Den varme plaststol’, hvor adm. direktør Thomas Drustrup reagerer på kritiske Facebook-kommentarer og inviterer til yderligere dialog om plastens rolle i samfundet.

Se de nye film på Plastindustriens Youtube-kanal, hvor nyt indhold offentliggøres løbende.

LÆS OGSÅ: Plastindustrien fortsætter indsatsen for at nuancere plastdebatten

Undervisningsspil på trapperne

Inden længe introduceres det nye undervisningsspil ’Tjek på plast’, som er målrettet udskolingen i folkeskolen samt ungdomsuddannelserne.

’Tjek på plast’ og spillets medfølgende lærervejledning er udviklet i samarbejde med Naturfagskonsulenten Ulla Hjøllund Linderoth. Det gennemgår emner som bioplast, mikroplast, genanvendelse og andre områder, som i forvejen indgår i undervisningen i udskolingen og på ungdomsuddannelser.

Spillet er designet til nemt at kunne bruges i undervisningen i flere fag, og det kan samtidig anvendes i større tværfaglige forløb eller emneuger om plast.

Gør brug af kampagnen

Medlemmer af Plastindustrien kan få adgang til at downloade alle film, animationer, præsentationer og grafikker fra kampagnen via den digitale indholdshub, som du kan bruge i din egen eller i din virksomheds kommunikation.

– Vi har set frem til at løfte sløret for det nye indhold, og jeg håber, at branchen i lighed med tidligere vil bakke op ved fx at dele film via deres digitale kanaler, udtaler kampagnens tovholder Lars Hall Bæk Farsøe, kommunikationschef i Plastindustrien.

Kontakt kommunikationschef Lars Hall Bæk Farsøe (lff@plast.dk/42332811) for at få adgang.

LÆS OGSÅ: Sådan kan du støtte op om ‘Realistisk om plast’-kampagnen