Bliv en del af kampagnen ‘Realistisk om plast’ i 2021

Vil du bidrage til at nuancere debatten om plast? Og ønsker du samtidig at skabe øget synlighed for din egen virksomhed? Det har du mulighed for nu. Vi åbner op for, at medlemmer af Plastindustrien i endnu højere grad kan blive en del af kommunikationskampagnen ’Realistisk om plast’.

Del:

Sidste år lancerede vi kommunikationskampagnen ’Realistisk om plast’, der er en kampagne målrettet befolkningen med henblik på at nuancere den ophedede og ofte ensidige debat om plast.

Kampagnen har i skrivende stund fået mere end 19 mio. digitale eksponeringer, den har ramt 2,8 mio. unikke danskere, og den har resulteret i, at kampagnens dilemmaspil bliver brugt forskellige undervisningsforløb. Sidst men ikke mindst har Plastindustriens medlemmer, delt kampagnen mere end 350 gange.

Lars Hall Bæk Farsøe, kommunikationschef i Plastindustrien, siger:

– Alle disse delinger har tilsammen givet kampagnen en masse digital medvind, som er stærkt medvirkende til, at kampagnen er blevet taget rigtig godt imod. Det skal I alle sammen have stor tak for. Vi har med afsæt i ovenstående besluttet, at vi fortsætter kampagnen i 2021, og vi åbner i den forbindelse op for, at endnu flere medlemmer kan blive en del af kampagnen.

Sådan bliver du en del af kampagnen

Har du en historie, som du gerne vil fortælle? Du bestemmer helt selv emnet for videoen så længe, at det bidrager til at nuancere debatten om plast.

Plastindustrien har forhandlet en særpris for at få produceret en casevideo i samarbejde med Primetime, der er kommunikationsbureau på kampagnen. Med i særprisen er et opstartsmøde, koordinering, en halvdags optagelse, klipning og to korrekturrunder.

Efterfølgende bliver videoen en aktiv del af kampagnen ved, at den bliver bragt på Plastindustriens egne platforme, og vi foretager annoncering af videoen på sociale medier.

Lars Hall Bæk Farsøe, kommunikationschef i Plastindustrien, siger afslutningsvis:

– Vi håber, at mange af vores medlemmer vil være med til at nuancere debatten om plast ved at være med i kampagnen ’Realistisk om plast’ i 2021.

Kontakt Lars Hall Bæk Farsøe, såfremt du er interesseret: lff@plast.dk / 4233 2811.

Se andre casevideoer:

Vi har i løbet af 2020 udviklet disse videoer i samarbejde med vores medlemmer:

  • SolarSack har sat fokus på, hvordan de laver verdens billigste vandrensningsløsning med et plastprodukt.
  • Plastix har fortalt om, hvordan de genanvender materialer fra den maritime industri til nye plastprodukter.
  • Ulstrup Plast og MedicoPack har hjulpet med at sætte fokus på plastens betydning i sundhedssektoren.
  • Ammeraal Beltech har fortalt, hvordan de omstillede produktionen til at fremstille værnemidler, da Danmark blev lukket ned i foråret 2020.