Sådan kan du støtte op om ‘Realistisk om plast’-kampagnen

Kampagnen består bl.a. af en række outdoor-reklamer over hele landet, men det er også vigtigt at få spredt kampagnens budskaber på de digitale platforme.

‘Realistisk om plast’-kampagnen er lanceret, og det er guld værd, når aktører i branchen hjælper med at øge kampagnens digitale rækkevidde. Læs mere om, hvordan du helt konkret kan hjælpe til med at øge kampagnens rækkevidde.

Del:

‘Realistisk om plast’-kampagnen er skudt i gang. Både via landsdækkende outdoor-reklamer, busbagsider og avisannoncer samt gennem digitale aktiviteter på bl.a. Facebook og kampagnens dilemmaspil.

Rigtig mange aktører i plastbranchen har også allerede delt kampagnen på fx LinkedIn, og det medvirker til, at kampagnens budskaber når ud til langt flere mennesker.

– Det er simpelthen guld værd, når branchens virksomheder og ansatte er med til at øge kampagnens rækkevidde. På den måde får vi sat ekstra strøm til kampagnen. Vi forsøger at være til stede på mange forskellige platforme – lige fra gadebilledet til det digitale univers. Særligt i forhold til sidstnævnte spiller plastbranchen selv en stor rolle i at være med til at udbrede kendskabet til kampagnen, så jeg håber, at endnu flere aktivt vil understøtte kampagnen ved at lave opslag på fx sociale medier, fortæller Lars Hall Bæk Farsøe, kommunikationschef i Plastindustrien.

4 måder at støtte op om kampagnen:

  1. Skriv korte artikler til din virksomheds hjemmeside eller nyhedsbrev, hvor du f.eks. linker til en eller flere af kampagnens videoer og animationsfilm
  2. Lav opslag via dine profiler på LinkedIn eller Facebook, hvor du fx linker til kampagnesiden eller til dilemmaspillet
  3. Følg med på vores nye Facebook-side, hvor vi hele tiden lancerer nyt indhold – og tager plastdebatten med dem, der kommenterer på vores opslag.
  4. I løbet af uge 35/36 modtager alle medlemsvirksomheder en fysisk pakke med en forskellige kampagneplakater (A2-format), som kan bruges til at udsmykke fx receptionen, frokoststuen og/eller produktionsområdet.

Alle Plastindustriens medlemmer har af flere omgange fået tilsendt linket til kampagnens indholdshub, hvor en stor del af kampagnens videoer, animationsfilm, billeder og opslag til sociale medier frit kan downloades, hvis man har lyst til at dele indholdet.

Skulle du ikke have modtaget linket, så send blot en mail til lff@plast.dk – dernæst bliver det sendt til dig hurtigst muligt.

Plastindustriens sekretariat hjælper også meget gerne med tekstinspiration til artikler, opslag på fx Facebook/LinkedIn osv.

LÆS MERE: Kampagnesiden – Realistisk om plast