Forsikringsordning giver 1,9 mio. i bonus til medlemmerne

Et stigende antal medlemmer af Plastindustrien drager fordel af forsikringsordningen med Codan, som i det seneste regnskabsår har udløst en større bonus til de deltagende virksomheder. -Som brancheforening arbejder vi konstant på at tilbyde medlemmerne fordelagtige tilbud og tjenester, og her er forsikringsordningen hos Codan en vigtig brik, siger Thomas Drustrup, administrerende direktør i Plastindustrien.

Del:

Af Henrik Sanderbo. Nedenstående artikel er bragt i Magasinet Plast nr. 3 – 2018:

Knap en tredjedel af medlemmerne af Plastindustrien gør brug af foreningens tilbud om forsikring gennem Codan.

En del af forsikringsordningen omfatter en bonusordning, og den har i år resulteret i, at der er sendt 1.925.000 kroner retur til medlemmerne. Årets bonus beregnes på baggrund af sidste års lave antal skader.

– Som brancheforening arbejder vi konstant på at tilbyde medlemmerne fordelagtige tilbud og tjenester, og her er forsikringsordningen hos Codan en vigtig brik, siger Thomas Drustrup, administrerende direktør i Plastindustrien.

Han fortsætter:

– Den giver god dækning til en fordelagtig pris, og som en ekstra belønning kommer så bonusudbetalingen, når årets resultater har været særligt gode.

Thomas Drustrup understreger, at grundproduktet skal være i orden, og at bonusordningen ikke er afgørende, selv om den giver et ekstra incitament til at styrke sikkerheden og undgå skader:

– Bonus eller ej, så skal forsikringen gennem foreningen indebære en reel besparelse, og det er min erfaring, at vi både på pris og dækning ligger særdeles godt. Ofte kan besparelsen betale for kontingentet til foreningen, og det er altid et godt argument for at vælge vores egen forsikringsordning.

Plastindustrien lægger stor vægt på sikkerhed og forebyggelse, og foreningen har gennem årene oplevet stor velvilje fra forsikringsselskaberne, som anerkender den indsats, medlemmerne gør for at undgå små og store skader, uheld og ulykker.

På det punkt leverer Codan et godt med- og modspil gennem rådgivning og produktudvikling.

– Vi er meget tilfredse med samarbejdet og holder faste møder med Codan for hele tiden at optimere ordningen og holde kadencen på den forebyggende indsats. Jeg vil varmt anbefale vores medlemmer at overveje den skræddersyede forsikringsordning, som lige har sendt 1,9 millioner kroner retur til kunderne, slutter Thomas Drustrup.