Mere end halvtreds danske messedeltagere deltog, da Plastindustrien inviterede til kombineret inspirations- og netværksarrangement i løbet af K-messen.
Det er en fast tradition, at mange danskere hvert tredje år valfarter til verdens største plastbegivenhed i Dússeldorf. Derfor havde brancheorganisationen Plastindustrien i år taget initiativ til et uformelt inspirations- og netværksarrangement for de danske messedeltagere.
Det tilbud benyttede mere end halvtreds personer sig af mandag eftermiddag, hvor menuen – udover tyske delikatesser – også bød på en række korte inspirationsoplæg fra repræsentanter fra den danske plastbranche.
Plastindustriens adm. direktør Thomas Drustrup bød velkommen ved at glæde sig over opbakningen til arrangementet:
– Flere af vores medlemmer havde forud for messen ytret et ønske om at kunne mødes på tværs af de danske plastvirksomheder, hvilket der normalt ikke er mulighed for i løbet af en travl messe. Derfor er jeg også rigtig glad for, at så mange har valgt at prioritere vores lille ’frirum’ i en proppet messekalender.
Thomas Drustrup lagde også vægt på, at han var glad for at se flere deltagere fra potentielle medlemmer af Plastindustrien:
– Det er meget positivt, at vi både er i stand til at tiltrække deltagere fra nuværende medlemsvirksomheder og fra virksomheder, der forhåbentlig har lyst til at melde sig ind. En af vores styrker som brancheforening er, at vi kan tilbyde nogle helt unikke netværksmuligheder, og det kan folk i dag opleve ved selvsyn.
Som nævnt havde en række brancherepræsentanter meldt sig til at inspirere arrangementets deltagere ved at holde korte oplæg om både egne og andres interessante messenyheder. Oplægsholderne var Johnny Bjarnholt-Olsen (Biesterfeld Nordic), Niels Henrik Kristensen (Stäubli), Erik Haastrup Müller (Futation) og Carsten Jäger (WibaTech ApS).