Vi bliver flere og flere i Plastindustrien

I sin seneste leder i Plast Panorama skriver Thomas Drustrup om den medlemsfremgang, Plastindustrien har oplevet det seneste år. Åbenhed, synlighed og brancheaftaler er blandt de mange ting, der ligger til grund for fremgangen.

Del:

I løbet af det seneste år har et stigende antal plastvirksomheder valgt at melde sig ind i Plastindustrien. Det er vi er rigtig glade for! Rent faktisk har i omegnen af femogtyve plastvirksomheder tegnet medlemskab, og det er den største medlemstilgang i rigtig mange år.

Den store medlemstilgang er imidlertid ikke kommet af sig selv. Det er blandt andet et resultat af, at vi som forening vil være mere udadvendte og åbne omkring vores aktiviteter og tilbud. Vi prioriterer at være i øjenhøjde med virksomhederne, og vi har derfor også skruet gevaldigt op for de fysiske besøg hos både nuværende og potentielle medlemmer.

Vi er blevet langt mere synlige og proaktive i de debatter der vedrører vores branche, og har indgået utraditionelle partnerskaber, for at finde løsninger. Dette har b.la. haft en fantastisk god afsmittende effekt på vores dialog med folketingspolitikere og ministre, som vi løbende mødes med for at drøfte alt fra fx genanvendelse til behovet for at få sænket/fjernet PSO-afgiften.

Derudover arbejder vi målrettet med at understøtte rekrutteringen af unge til de plastrelevante uddannelser, og vi kommunikere også vidt og bredt om materialets og om branchens mange positive historier.

Men vores brancheaftaler spiller også en rolle, hvor vi bl.a. har muligheden for at tilbyde vores medlemmer nogle økonomisk attraktive medlemsfordele – fx i form af vores forsikringsordning i samarbejde med Codan. Det er ingen hemmelighed, at en række af vores medlemmer kan få finansieret en stor del af deres kontingentet til Plastindustrien ved at benytte forsikringsordningen.

Et øget antal medlemmer er til gavn for alle, da det styrker værdien og indholdet af de netværk, der eksisterer i regi af Plastindustrien. Flere medlemmer er også lig med, at vi taler med større tyngde i den politiske debat, hvor vi i stigende grad gør os synlige for at opnå konkret indflydelse.

Thomas Drustrup, Adm. direktør i Plastindustrien

Derfor vil jeg afslutningsvis opfordre til, at de eksisterende medlemmer af Plastindustrien prikker eventuelle potentielle medlemmer på skulderen for at gøre dem opmærksom på fordelene ved et medlemskab. Vores bedste ambassadører er nemlig vores medlemmer.